האם שיקולים פוליטיים חדרו לתכנית האקטואליה?

האם שיקולים פוליטיים חדרו לתכנית האקטואליה?

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום למנכ"ל רשות השידור ולמנהל "קול ישראל" בבקשה לבחון את ההחלטה לפיה ישובצו בתכנית "סדר יום" בהנחיית קרן נויבך מגישים מתחלפים ואת השיקולים לכך
על פי פרסומים, רשות השידור החליטה לשבץ מגישים מתחלפים אשר יגישו את התוכנית "סדר יום" לצידה של העיתונאית קרן נויבך. בשל כך, פנתה היום התנועה למען איכות השלטון בישראל למנכ"ל רשות השידור, מר יוני בן מנחם ולמנהל "קול ישראל", מר מיקי מירו, בבקשה לבחון את ההחלטה והנימוקים אשר עמדו בבסיסה.
התנועה מתייחסת בפנייתה לחשש שעלה בכלי התקשורת השונים, לפיו השיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה אינם שיקולים ענייניים, אלא נובעים משיקולים פוליטיים שאינם יכולים לבוא לידי חשבון במסגרת החלטה שכזו. על כן, התנועה מדגישה, כי אם הנימוקים בבסיס החלטה זו אינם מקצועיים, אלא שיקולים פוליטיים, הבאים לצמצם את החופש העיתונאי של נויבך ובצורה זוחלת להביא לדחיקת רגליה מתוכנית זו, הדבר מהווה פגיעה חמורה בחופש העיתונות, דבר שאין לו מקום במדינתנו.
בפנייתה למנכ"ל הרשות ומנהל "קול ישראל", הדגישה התנועה כי תכניתה של נויבך, "סדר יום", הינה תכנית אקטואליה מהחשובות שבמדינת ישראל, העוסקת באופן ביקורתי בנושאים אשר על סדר היום ומקדמת את השיח הדמוקרטי בחברה הישראלית.