מינויו של צחי הנגבי לשר ירסק את אמון הציבור במוסדותיו ונבחריו

מינויו של צחי הנגבי לשר ירסק את אמון הציבור במוסדותיו ונבחריו

התנועה למען איכות השלטון פנתה היום לראש הממשלה וציינה כי בית המשפט הטיל על מר הנגבי קלון ועל כן מינויו של הנגבי לשר יעמוד בניגוד בוטה לעקרון אמון הציבור
בעקבות פרסומים שונים בכלי התקשורת, מהם עולה כי ישנה אפשרות כי מר צחי הנגבי יתמנה לתפקיד של שר בממשלת ישראל, פנתה התנועה למען איכות השלטון לראש ממשלת ישראל וציינה כי מר הנגבי, הורשע בשנת 2010 בעדות שקר על ידי בית משפט השלום בירושלים, כאשר לפי ההכרעה מדובר בעבירה שיש עמה קלון.
התנועה ציינה במכתבה לראש הממשלה, כי ידוע שתנאי הכשירות הקבועים בחוק יסוד: הממשלה אינם אוסרים על מינוי מר הנגבי, אולם יחד עם זאת, "כפי שהבהיר בית המשפט העליון במספר מקרים, תנאי הכשירות הם נקודת המוצא ולא סוף המסלול".
לאור הדברים, התנועה הדגישה בפנייתה, כי מינויו של מר הנגבי עומד בניגוד בוטה לחובה לשמור על אמון הציבור ושקילה נאותה והולמת של שיקול זה במארג הכולל של השיקולים, מובילה למסקנה כי אין מקום למינויו של מר צחי הנגבי לתפקיד כה בכיר.
במקביל לטענה זו, במכתב אף הופיע ציטוט מחוקת הליכוד ובו "יחדל להיות חבר התנועה מי שהורשע על ידי בית המשפט בפסק דין סופי בעבירה שיש עמה קלון" (סעיף 21).
על כן, ביקשה התנועה מראש ממשלת ישראל להתייחס לכוונה למנות את מר הנגבי תפקיד שר בממשלה, ולרבות שקילת הרשעתו הפלילית כשיקול מהותי בהחלטה.