צווים על תנאי וצו הצהרתי לשר הביטחון, צה"ל, ורה"מ, ממשלת ישראל וכנסת ישראל

צווים על תנאי וצו הצהרתי לשר הביטחון, צה"ל, ורה"מ, ממשלת ישראל וכנסת ישראל

התנועה למען איכות השלטון בישראל הגישה עתירה לבג"צ למתן צווים על תנאי וצו הצהרתי לשר הביטחון, צה"ל, ראש הממשלה וממשלת ישראל כדי לחייב את אכיפת חוק שירות ביטחון על כלל אזרחי המדינה נוכח פקיעת תוקפו של חוק טל על פי החלטת בג"ץ העתירה תדון כבר בספטמבר הקרוב.
תוקפו של חוק טל מסתיים מחר, 1.8.12. אך למרות שלא חוקק כל הסדר אחר על ידי הכנסת מערכת הביטחון אינה נערכת להחלת חוק שירות בטחון על כלל אזרחי המדינה .
לאור זאת, הגישה התנועה למען איכות השלטון בישראל בג"צ המבקש להביא לכך ששר הביטחון, צה"ל, ממשלת ישראל והכנסת כי ייערכו לקליטת מלוא מחזור הגיוס והמיועדים לשירות בטחון במסגרת צה"ל; יגדילו את המסלולים המיועדים לאוכלוסיה חרדית ופתיחת מסלולים נוספים; יוציאו הנחיות מתאימות ללשכות הגיוס להערכות לגיוס רחב היקף; יוציאו הנחיות מתאימות למשטרה הצבאית וייערכו לקיצור תקופת השירות של המשרתים.
בנוסף, התנועה ביקשה מבית המשפט הגבוה לצדק לחייב בצו על תנאי את שר הביטחון וצה"ל להסביר מדוע לא ימנעו מלגבש מדיניות לגבי גיוס בחורי ישיבות ולפעול על פיה. זאת מאחר ואין חקיקה בנושא ומאחר ואין להם סמכות לגבש מדיניות גיוס ללא הסדר חוקי. הכרעה בנושא זה הינה מתפקידיה של הכנסת ואין היא יכולה לגלגל אותה לפתחו של צה"ל.
התנועה ביקשה בעתירה לבית המשפט העליון לחייב את הממשלה, הכנסת, ראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל לממש את פסק הדין בבג"ץ רסלר, התנועה ואח' שביטל את "חוק טל" ולמנוע את המשכתה והחרפתה של האפליה בחובת הגיוס בין ציבוריים שונים במדינת ישראל. עמדת התנועה היא כי על אלו היה כבר לפעול ולהיערך כנדרש לגיוס מלא ושוויוני כמצוות חוק שירות ביטחון בהיעדר הסדר חוקי וחוקתי הקובע אחרת.
בית המשפט בהחלטתו מהיום קבע, כי העתירה תדון במהלך חודש ספטמבר.
תגובת המשיבים תוגש עד 5 ימים לפני הדיון.