עתירה לבג"צ נגד השר לשירותי דת בדרישה שיפעל לחידוש הרכב המועצה הדתית בבית שאן כפי שמורה החוק

עתירה לבג"צ נגד השר לשירותי דת בדרישה שיפעל לחידוש הרכב המועצה הדתית בבית שאן כפי שמורה החוק

העתירה של התנועה לאיכות השלטון נועדה לתת מענה למצב דברים בו השר לשירותי דת מפר את הדין באופן בוטה, לכל הפחות מזה כשנתיים, ופועל בניגוד לתכלית החקיקה הרלוונטית, בחוסר סבירות קיצוני, ותוך פגיעה בוטה בהליך הדמוקרטי שקבע המחוקק.
בשנת 2010 התקבלה פניה בתנועה מטעם חברי מועצת העיר בית שאן בדרישה לסייע בחידוש הרכב המועצה הדתית בית שאן. לפי החוק לשירותי דת, על מועצת העיר בשיתוף המשרד לשירותי דת לפעול לחידוש הרכב המועצה הדתית עד תום שנה מיום הבחירות המוניציפאליות (שהתקיימו לאחרונה בנובמבר 2008).
פעילות המועצות הדתיות משתרעת על פני תחומים רבים ומלווה את האזרח היהודי במהלך חייו, החל מרגע הלידה, אורח החיים היהודים, שמחת הנישואין ועד ליווי בשעת הפטירה. המועצות הדתיות מעניקות לאזרחים היהודיים סל שירותים נרחב (רישום נישואין, כשרות ושחיטה, שירותי קבורה, טהרת המשפחה ועירובין).
עד מועד הגשת העתירה ולמרות פניות חוזרות ונשנות, לא השלים השר את תהליך חידוש הרכב המועצה הדתית בעיר בית שאן ומשמעותה הישירה של התנהלותו, מעבר להיותה מנוגדת לחוק היא, כי הרכב המועצה הדתית כפי שהוא כיום אינו משקף את רצונם של תושבי בית שאן, כפי שבא לידי ביטוי בהצבעתם בבחירות המוניציפאליות בשנת 2008 למועצת העירייה. יותר מכך, המועצה הדתית בהרכבה הנוכחי מכהנת בניגוד מפורש לחוק.
בסיכומו של דבר, בנוסף לחוסר החוקיות המפורשת, הימנעותו של השר לשירותי דת מלפעול לחידוש הרכב המועצה הדתית בית שאן, אינה סבירה כלל ועיקר. זאת בשל החשיבות בחידוש ההרכב סמוך ככל הניתן לבחירות לרשות המקומית בשאיפה למלא מהר ככל האפשר את רצון הציבור.