איכות השלטון ליועמ"ש: יש לבחון האם מר אליהו מנוע מלקבל היתר שליטה בחברת מגדל, המנהלת כשליש מכספי הפנסיה של הציבור

איכות השלטון ליועמ"ש: יש לבחון האם מר אליהו מנוע מלקבל היתר שליטה בחברת מגדל, המנהלת כשליש מכספי הפנסיה של הציבור

התנועה פנתה ליועמ"ש בבקשה שיקבע האם התנהלותו של מר שלמה אליהו עולה בקנה אחד עם הקריטריונים של יושרה, מהימנות ויושר המחויבים על פי דין כתנאים לקבלת היתר שליטה בגופים פיננסיים
אגף הממונה על שוק ההון בוחן בימים אלו הענקת היתר שליטה למר שלמה אליהו בחברת מגדל. בחינה זו נעשית על רקע ידיעות בדבר מנהגו של מר אליהו להימורים (חוקיים, יש לציין) ועל רקע עיצום כספי בסך 2.8 מליון שקלים, אשר הוטל על מר אליהו בשל הוצאות כספים מן הארץ בשווי 60 מליון שקלים ללא דיווח והסבר מספקים. וועדת העיצומים של רשות המיסים מתחה ביקורת רבה על התנהלותו של מר אליהו וציינה כי "היא מתקשה לקבל את טיעוניו לאי הבנה בתום לב".
התנועה הדגישה בפנייתה ליועמ"ש, כי נדרש שיקבע האם התנהלותו של מר אליהו עולה בקנה אחד עם הקריטריונים של ניקיון כפיים, מהימנות, יושר ויושרה עסקיים המחויבים על פי דין כתנאים לקבלת היתר שליטה בגופים פיננסיים. התנועה מציינת כי כבר נקבע בעבר על ידי רשות ניירות ערך כי עברת משמעת או הטלת אמצעי אכיפה מנהלתיים יהווה נסיבות שעשויות להעיד על פגם במהימנות של גופים מפוקחים על ידה.
לאור המסר הברור העולה מלשון הוראות החוק, התנועה למען איכות השלטון פונה ליועץ המשפטי לממשלה שיחווה דעתו האם ההימורים כדרך קבע וכן דרך התנהלותו של מר אליהו, עליה נמתחה ביקורת רבה מצד גוף מעין שיפוטי כוועדת העיצומים של רשות המיסים, עומדים בסטנדרט הנדרש מהמבקש היתר שליטה בחברת ביטוח, המנהלת כשליש מכספי הפנסיה של אזרחי מדינת ישראל.