אי אכיפת הוראות 'חוק בכר' על יחידים ממשפחת מנור

אי אכיפת הוראות 'חוק בכר' על יחידים ממשפחת מנור

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה למפקח על הבנקים בטענה כי עליו לדרוש את מכירת החזקותיהם של משפחת מנור באי.די.בי או בבנק אגוד לאלתר
יחידים ממשפחת מנור* מחזיקים במניות קונצן אי.די.בי אשר הינו בעל שליטה בכלל ביטוח וכן במניות בנק אגוד בניגוד להוראות רפורמת בכר ולחוק להגברת התחרות וצמצום הריכוזיות וניגוד העניינים בשוק ההון בישראל משנת 2005 המחייבות הפרדת החזקות בין תאגיד בנקאי לחברות ביטוח.
על אף שנסתיימה תקופת המעבר המותרת שקבע החוק לצורך מכירת החזקות אלו, משפחת מנור טרם מכרה את החזקותיה באי.די.בי או בבנק אגוד, תוך קבלת הארכות חוזרות מהמפקח על הבנקים.
התנועה ציינה כי מתן הארכות נותן לגיטימציה להפרה מתמשכת של הוראות החוק וכל שנדרש הוא לבקש. התוצאה היא כי משפחת מנור עלולה להמשיך בהחזקה המנוגדת לחוק, לתקופה של שמונה שנים מיום כניסת הרפורמה לתוקף, לעומת רובם המכריע של המחזיקים עליהם חל החוק, שעמדו בהוראות במועדן, כך שחוסר שוויון בולט לעין.
לאור האמור לעיל, התנועה פנתה היום למפקח על הבנקים בבקשה לדרוש את מכירת החזקות משפחת מנור לאלתר. בפנייתה של התנועה למפקח על הבנקים הודגש כי אין זה מן הצדק כי משפחת מנור תמשיך להחזיק הן במניות בגרעין השליטה בבנק אגוד והן במניות בגרעין השליטה בקונצרן אי.די.בי בניגוד לחוק, וכי יש לדרוש מהמשפחה מכירה מיידית.
*בהתאם למכתב שנשלח לגב' רות מנור מבנק ישראל ביום 5/8/12