התנועה לאיכות השלטון: נתינת הזכות לעיון ופרסום חומרי החקירה הנו צו השעה

התנועה לאיכות השלטון: נתינת הזכות לעיון ופרסום חומרי החקירה הנו צו השעה

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לפרקליט המדינה ופרקליטת מחוז תל אביב בבקשה לפרסם את חומר הראיות שנאסף בתיק החקירה בעניינה של חברת דלק נדל"ן בעקבותיו שוקלת הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד החברה ונושאי משרה בהם בעבירות לפי חוק העונשין וחוק ניירות ערך
בפנייתה של התנועה לפרקליט המדינה ופרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), הדגישה התנועה כי הסדר החוב בדלק נדל"ן ישפיע רבות על מתווי הסדרי החוב העתידים להתרחש ועל כספי הפנסיה שהושקעו בדלק נדל"ן. זאת ועוד, במתווה הסדר החוב בדלק נדל"ן יש בכדי לעצב את יחסי הכוחות בכל הסדרי החוב הבאים ולאותת לשוק כיצד הסדרי חוב אלו יראו ובכך להשפיע על כספי הפנסיה המושקעים בחברות קונצרניות רבות. לפיכך, לאור השפעתו הישירה והפוטנציאלית של הסדר החוב, התנועה רואה חשיבות רבה בבקשה זו ופונה מתוך מחויבות לעשות ככל שביכולתה בכדי לסייע ולבלום את השפעותיו השליליות של ההסדר.
עוד צוין בפניית התנועה, כי הסדר החוב של דלק נדל"ן הינו נושא בעל משמעות מרכזית בסדר היום במשק הישראלי, זאת הן בשל המשמעות הרת הגורל למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן והן בשל המשמעות של הסדר חוב זה להסדרי חוב עתידיים. על כן, מתן האפשרות לעיון ופרסום חומרי החקירה יש בידם לעזור להתמודד עם הדיסאינפורמציה השוררת בקרב מחזיקי האג"ח ולאפשר להם החלטה מושכלת שתיתמך במידע עובדתי רלוונטי. על מנת שציבור מחזיקי האג"ח יוכלו לקחת החלטה רציונאלית באשר לכדאיות הסדר החוב העתידי יש לאפשר להם להיות חשופים למידע באשר לאירועים שהתרחשו בחברת דלק נדל"ן.
התנועה הדגישה עוד בפנייתה כי אין מניעה לעיון ופרסום המידע שכן הנחיות פרקליט המדינה הרלבנטיות לעניין זה מתקיימות כדבעי.
עו"ד חי מיארה מהמחלקה הכלכלית בתנועה:
"הסדר החוב בדלק נדל"ן הינו סנונית ראשונה שעתידה להשפיע על מתווה הסדרי החוב העתידיים. תופעת הסדרי החוב מהווה סכנה ממשית על כספי הפנסיה שהאזרח הקטן חוסך, יום יום, שקל לשקל. מדובר בהפסד של עשרות מיליארדי שקלים מכספי החיסכון של אזרחי ישראל. התנועה סבורה כי על הגורמים הרלבנטיים לעשות ככל שביכולתם בכדי לאזן את יחסי הכוחות לפיהם ציבור החוסכים נמצא בעמדת נחיתות, ובסופו של תהליך לסגור את הקרע שנפער באמון בין ציבור החוסכים לבעלי השליטה בחברות הקונצרניות, הגופים המוסדיים ושוק ההון".