לאור פרסומים על התנהלותו של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב – חיזוק הצורך באישור הקוד האתי לשרים

לאור פרסומים על התנהלותו של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב – חיזוק הצורך באישור הקוד האתי לשרים

התנועה למען איכות השלטון פנתה לראש הממשלה וליועמ"ש בבקשה לבדוק את התנהלותו של שר התיירות, ובמידה וימצאו נכונים לשקול שימוש בסמכותו של רוה"מ להעברת השר מכהונתו
בעקבות פרסומים בכלי התקשורת בהם עולות טענות לכאורה כי שר התיירות נוהג להשתכר כמעט באופן קבוע; לבלות במועדוני חשפנות; להתרחק ולהתחמק ממאבטחיו בניגוד לנוהלי האבטחה. התנועה טוענת בפנייה לרוה"מ וליועמ"ש כי ככל שיש אמת בדברים, אין ספק כי מדובר בהתנהגות בלתי ראויה, ובלתי מתקבלת על הדעת מצידו של שר בממשלת ישראל – לא כל שכן שר התיירות שאמור לשמש כפניה של המדינה החוצה.
התנועה מדגישה בפנייה כי סעיף 22 (ב) לחוק יסוד הממשלה קובע כי ראש הממשלה רשאי, לאחר שהודיע לממשלה על כוונתו לעשות כן, להעביר שר מכהונתו.
לאור הדברים החמורים, התנועה סבורה כי ככל שממצאי הבדיקה בעניין התנהלות השר ימצאו כי אכן כך הם פני הדברים, לא ייתכן ששר במדינת ישראל שהתנהל באופן שכזה ימשיך לכהן בתפקידו, ועל ראש הממשלה לשקול שימוש בסמכותו להעברת שר מכהונה.
התנועה מדגישה, כי מקרים מעין אלה מחזקים את הצורך החיוני באישור הקוד האתי לשרים אשר גובש על ידי ועדה ציבורית בראשותו של כבוד הנשיא (בדימוס) השופט שמגר, אך מזה למעלה מארבע שנים טרם אושר בממשלה והתקבל על ידה.
עו"ד דפנה קירו כהן, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה: "אנו קוראים לראש הממשלה להציב רף נורמטיבי גבוה יותר וראוי יותר לשרי ממשלתו – לא רק שר שלא מואשם בפלילים, אלא שר כשיר, נקי, ראוי, סמל ומופת. שמכבד את עבודתו, מכבד את שליחותו ומכבד את האנשים אותם הוא נבחר לייצג ובשמם לפעול".