האם אכן הופסק התשלום הציבורי עבור אהוד אולמרט כראש ממשלה לשעבר

האם אכן הופסק התשלום הציבורי עבור אהוד אולמרט כראש ממשלה לשעבר

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום באמצעות עו"ד חי מיארה ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, היועמ"ש ופרקליט המדינה בבקשה לפרסום פומבי של ההטבות הכספיות שהופסקו למר אהוד אולמרט כראש ממשלה לשעבר
לקראת פסק הדין בעניינו של אולמרט היום, ולנוכח הצהרתו כי יוותר על ההטבות הכספיות והתנאים להם הוא זכאי מתוקף התפקיד שמילא, התנועה רואה חשיבות ציבורית מהותית בפרסום מכלול ההטבות הכספיות עליהן ויתר והאם אלו אכן הופסקו וממתי.
הדרישה לפרסום מגיעה לאחר שהפרקליטות החליטה שלא לדרוש במסגרת הטיעונים לעונש הטלת קלון, ומאחר ולפי החלטת גמלאות לנושאי משרה ברשויות השלטון ראש ממשלה זכאי להטבות כספיות רבות המגיעות כדי עשרות אלפי שקלים בחודש. בין ההטבות נכללים פרסומי ממשלה חינם, שירותי טלפון קווי וסלולארי הקלות במס בריאות, זכאות לרכב ונהג, שירותי משרד ועוד.
נראה כי בפרסום מלא גלוי ושקוף של מכלול ההטבות עליהן ויתר יש חשיבות רבה, במיוחד אם אכן להחלטה של אולמרט לוותר על הטבות הכספיות היה משקל בהחלטת הפרקליטות שלא לדרוש הטלת קלון חרף הרשעתו בפרשת מרכז ההשקעות.
לפיכך, ונוכח העובדה כי מדובר בכספי ציבור, התנועה מבקשת לדעת מהן ההטבות הכספיות אשר הופסק תשלומם למר אולמרט ומתי, ובכלל כך פירוט ההטבות עליהן וויתר; מה השווי הכולל של ההטבות שתשלומן הופסק למר אולמרט; והאם ישנן הטבות כספיות שממשיכות להיות משולמות לו, ואם כן מדוע.