הישג במאבק להשרשת נוהל חיוב אישי לעובדי ציבור

הישג במאבק להשרשת נוהל חיוב אישי לעובדי ציבור

הישג במאבק להשרשת נוהל חיוב אישי לעובדי ציבור –
רשות החברות הממשלתיות התחייבה להוציא חוזר לחברות בעניין איסור על פיטורים פוליטיים וחיוב אישי של המפטר
בעקבות פניית התנועה למען איכות השלטון והקליניקה המשפטית במכללת שערי משפט בהוד השרון, הודיעה רשות החברות הממשלתיות כי תוציא חוזר איסור פיטורים פוליטיים וחיוב אישי של המפטר.
ההתערבות של התנועה ביחד עם הקליניקה המשפטית במכללת שערי משפט נועדה להביא למיצוי הדין עם מי שעומד מאחורי ההחלטה לפטר את שלושת בכירי רשות הדואר מטעמים פוליטיים, על מנת לתבוע ממנו את עלות הפיטורים הפוליטיים שהושתו כאמור על קופת הציבור.
ברקע הדברים מצויה הכרעת הדין שקבע כבוד השופט רובינשטיין, בבג"צ שהגיש מר שמואל קלפנר נגד חברת דואר ישראל בע"מ: "משיש בידי הרשות ראיות בדבר פיטורים פוליטיים, בין משנקבע הדבר על ידי בית משפט ובין אם לאו, בידיה לשקול תביעת המפטר ושותפיו במישור האזרחי, להחזר הכספים שעלו הפיצויים וההליכים למיניהם, והמשתרג ומשתלשל מהם".
עו"ד חי מיארה מהתנועה לאיכות השלטון: "נוסיף לפעול על מנת שהגורם שאחראי ברשות הדואר לנזק לקופה הציבורית ישלם מכיסו לפי נוהל חיוב אישי, אנו סבורים כי יש חשיבות ציבורית ונורמטיבית ראשונה במעלה, להעביר מסר ברור כי עובד ציבור שגרם לנזק לקופה הציבורית בהתנהלות המנוגדת לחוק, יישא באחריות ישירה מכיסו בשל אותה פגיעה."