עתירת התנועה לבג"צ: יש לקבל הכרעה בעניין ליברמן עד לבחירות

עתירת התנועה לבג"צ: יש לקבל הכרעה בעניין ליברמן עד לבחירות

התנועה למען איכות השלטון עתרה היום לבג"צ נגד היועמ"ש ופרקליט המדינה, בדרישה לקבל החלטה, עוד לפני הבחירות לכנסת ה-19 , האם להגיש כתב אישום נגד שר החוץ, ובכך למנוע עינוי דין ופגיעה באמון הציבור

התנועה למען איכות השלטון מבקשת בעתירה לחייב את הפרקליטות והיועמ"ש לקבל החלטה טרם הבחירות, האם יוגש או לא כתב אישום נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן, וכן להורות לפרקליטות וליועהמ"ש לממשלה להסביר ,מדוע לא קיבלו החלטה זו עוד היום.
התנועה טוענת בעתירה כי כהונתו של שר, המועמד בבחירות הקרובות לתפקיד מרכזי נוסף בכנסת ישראל, אשר מעליו מרחפת עננת חשדות פליליים ולגביו קיימות ראיות שנמצאו מספיקות על ידי היועמ"ש להחליט על הגשת כתב אישום חמור בכפוף לשימוע – גוררת פגיעה באמון הציבור ברשויות השלטון ומסכלת את הגשמת מטרות ההליך הפלילי.
מדינת ישראל נמצאת בפתחה של מערכת בחירות ולכן יש חשיבות גדולה לקבלת החלטה, שתבהיר האם יתנהל משפט פלילי נגד שר החוץ ליברמן או האם יוכל לשים מאחוריו את הפרשה כולה ולהשתחרר מעול המעיב על חייו הפרטיים והציבוריים זה 12 שנה.
עוד צוין בעתירה, כי ציבור הבוחרים זכאי לבסס את החלטתו החשובה בבחירות על תשתית ברורה יותר ולדעת, האם הפתק שישים בקלפי הנו לאדם שלא מרחפת עליו עננה של כתב אישום, ומתוך ידיעה כי נבחר ציבור זה ימלא את תפקידו למשך כל הזמן שאליו נבחר, ולא ייפסל מלכהן כשר ואולי גם כחבר כנסת.
על רקע הבחירות לכנסת ה-19, קמה חובה על הפרקליטות והיועמ"ש לממשלה להכריע בעניינו של ליברמן טרם הבחירות, ואילו התמשכות ההליכים היא זו הפוגעת בעקרונות יסוד,גורמת לעינוי דין ופוגעת באמון הציבור. התנועה ביקשה מבית המשפט לקיים דיון דחוף בעתירה.