בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון: פרקליטות המדינה הודיעה כי בעוד כחודש תתקבל החלטה בדבר הגשת כתב אישום לליברמן

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון: פרקליטות המדינה הודיעה כי בעוד כחודש תתקבל החלטה בדבר הגשת כתב אישום לליברמן

בעקבות עתירת התנועה לבג"ץ השיבה הפרקליטות כי על פי הערכתה החלטה בדבר העמדתו או אי העמדתו לדין של שר החוץ, אביגדור ליברמן עתידה להתקבל בתוך כחודש ימים, ומשכך, עוד קודם למועד הבחירות לכנסת ה- 19.
התנועה למען איכות השלטון עתרה בסוף חודש נובמבר נגד היועמ"ש ופרקליט המדינה, בדרישה לקבל החלטה, עוד לפני הבחירות לכנסת ה-19 האם להגיש כתב אישום נגד שר החוץ. בעתירה ביקשה התנועה לחייב את הפרקליטות והיועמ"ש לקבל החלטה טרם הבחירות, האם יוגש או לא כתב אישום נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן.
התנועה טענה בעתירה כי העובדה שמר ליברמן מועמד בבחירות הקרובות לתפקיד מרכזי נוסף בכנסת ישראל, כאשר מעליו מרחפת עננת חשדות פליליים ואף החלטת היועמ"ש על הגשת כתב אישום חמור בכפוף לשימוע פוגעת באמון הציבור ברשויות השלטון ומסכלת את הגשמת מטרות ההליך הפלילי וכמובן פוגעת במר ליברמן עצמו.
עו"ד צרויה מדד לוזון היועצת המשפטית של התנועה: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מערכת בחירות ולכן יש חשיבות גדולה לקבלת החלטה, שתבהיר האם יתנהל משפט פלילי נגד שר החוץ ליברמן, אם לאו. ציבור הבוחרים זכאי לבסס את החלטתו החשובה בבחירות על תשתית ברורה יותר ולדעת, האם הפתק שישים בקלפי הנו לאדם שלא מרחפת עליו עננה של כתב אישום, ומתוך ידיעה כי נבחר ציבור זה ימלא את תפקידו למשך כל הזמן שאליו נבחר, ולא ייפסל מלכהן כשר ואולי גם כחבר כנסת."