בחסות אי הסדרת גיוס בני הישיבות – בתוך כשנה – לא ניתן יהיה לגייס לשרות מלא כ – 40,000 בחורים

בחסות אי הסדרת גיוס בני הישיבות – בתוך כשנה – לא ניתן יהיה לגייס לשרות מלא כ – 40,000 בחורים

בתגובה מקדמית של המדינה לעתירת התנועה לאיכות השלטון אשר תדון ביום חמישי הקרוב, נראה כי אוכלוסיית חייבי הגיוס שהינם היום בגילאי 19-30 ומהווה כ- 40,000 איש, אינה עתידה להיות מגויסת לחוק שירות ביטחון
ביום חמישי, 15.11.12 ידון בג"ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון המבקשת כי ממשלת ישראל, הכנסת ושר הביטחון יערכו לקליטת מחזורי הגיוס ויערכו לקיצור תקופת השרות של המשרתים. בתגובה מקדמית אשר ניתנה על ידי המדינה לבית המשפט הובהר: "לגבי אוכלוסייה שלא תיקרא לגיוס (משמע החל משנתון 96), בהיעדר הסדר אחר לדחיית גיוס או לגיוס, תוך פרק זמן של שנה לא ניתן יהיה עוד לקרוא להם לשרות חובה מלא נוכח מגבלת הקריאה לשירות הקבוע בסעיף 20 לחוק שירות ביטחון". על פי חוק, לאחר שנה נוספת, לא ניתן יהיה לגייסם כלל. עוד הוסיפה המדינה בתשובתה, כי "אם לא תוסדר הסוגיה בחקיקה הרי שהנושא ייבחן שוב לקראת תום תקופה".
נראה כי נוצר מצב בו השנתונים המהווים את גילאי 19 עד 30 יהנו מההפקר, ובתוך כשנה אף לא ניתן יהיה לזמן אותם כלל לשירות ביטחון. אוכלוסייה זו מהווה למעלה מ- 40,000 איש אשר החוק פוסח על חובתם בשירות הציבור.
צרויה מידד-לוזון, היועצת המשפטית של התנועה: "אם המדינה והצבא לא ייערכו באופן מיידי לגיוס בחורי הישיבות, לא יתאפשר גיוסם בעתיד. אוכלוסייה ניכרת ממדינת ישראל נעלמת מתחת לרדאר מערכות החוק בישראל ועתידה לקבל פטור סופי ובלתי חוקתי משרות ביטחון
. ראוי לפחות בשלב ראשון לחייל את חייבי הגיוס ולבחון אלו מהם יכולים להשתלב בצרכי הצבא ואלו במאגר מילואים".
ביום חמישי הקרוב, 15.11.12, עתיד להתקיים דיון בבג"ץ בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון ובו ביקשה התנועה לחייב את הממשלה, הכנסת, ראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל לגייס את בחורי הישיבות בעקבות ביטול "חוק טל" ולמנוע את המשכתה והחרפתה של האפליה בחובת הגיוס בין ציבוריים שונים במדינת ישראל.