עיריית טירה והוועדה לתכנון ובניה טירה פועלות בניגוד לעקרון חופש המידע

עיריית טירה והוועדה לתכנון ובניה טירה פועלות בניגוד לעקרון חופש המידע

התנועה למען איכות השלטון הגישה השבוע עתירה נגד הועדה המקומית לתכנון ובנייה ונגד עיריית טירה, בדרישה לפרסם את המידע בעניין תכנון ובנייה באופן נגיש וזמין, לטובת ולרווחת הציבור
כחלק מפעילות התנועה למען איכות השלטון, נעשתה בדיקה במספר רשויות המקומיות, ובה נבחן האם מיושמת חובת השקיפות הקבועה בחוק התכנון והבנייה. מבדיקת התנועה עולה כי אין לוועדה המקומית לתכנון ובנייה טירה אתר אינטרנט שבו מתפרסם כל המידע התכנוני הרלוונטי, ואין כל הפנייה למידע כזה באתר האינטרנט של עיריית טירה.
באופן זה, עיריית טירה והוועדה לתכנון ובנייה מפרות את הזכות לחופש מידע ולא מאפשרות פיקוח וביקורת על פעילות הרשות, מונעות מעורבות והשתתפות אזרחית, ופוגעות באמון הציבור. עוד ציינה התנועה בפנייתה לבית המשפט, כי מתקיים חוסר סבירות קיצוני ובוטה בכך שאף שבמשך כמה חודשים הוסבה תשומת ליבן של העירייה והוועדה לחוסר התקינות שבפעילותן, הן בחרו להתעלם באופן מופגן.
עו"ד נדאל חאיק, מנהל הפרויקט המוניציפאלי בתנועה לאיכות השלטון: "הימנעותן של עיריית טירה והוועדה לתכנון ובנייה בטירה מפרסום מידע תוך הפרת החוק המתמשכת על ידן, מהווה פגיעה בוטה בחופש המידע, באמון הציבור וביכולת הציבור לפקח ולבקר את פעילותן. מסתמן כי עקרון חופש המידע לא הוטמע בקרב הרשות הציבורית, אשר ככל הנראה אינה מכירה בחשיבותו או שמא ממאנת להיפרד ממנהגים עתיקים וארוכי שנים, של ריכוזיות וסודיות – כל זאת בניגוד לחוק".