אין הצדקה לשלם החזר הוצאות גבוה מהתעריף הנהוג לשר ישי עבור התגוננות מדוח מבקר המדינה שעסק באסון הכרמל

אין הצדקה לשלם החזר הוצאות גבוה מהתעריף הנהוג לשר ישי עבור התגוננות מדוח מבקר המדינה שעסק באסון הכרמל

התנועה למען איכות השלטון פנתה ליו"ר הועדה לעניין הגנה משפטית והשתתפות בהוצאות משפטיות לנושאי משרה ועובדי מדינה, בדרישה בבקשה שלא לחרוג מהתעריף הנהוג להחזר הוצאות משפט, בפרט נוכח האחריות המיוחדת שהוטלה על השר ישי בדוח מבקר המדינה על אסון הכרמל
השר ישי מבקש החזר הוצאות משפטיות בעבור התגוננות בפני דו"ח מבקר המדינה על השריפה בכרמל – דצמבר 2010, מחדלים כשלים ומסקנות. הדו"ח בחן ליקויים וכשלים במערך הכבאות וההצלה ובגורמים נוספים, כמו גם בחן באופן מעמיק את שאלת האחריות לאסון. המבקר קבע כי "שר הפנים, מר אליהו ישי, ושר האוצר ד"ר יובל שטייניץ, נושאים באחריות מיוחדת למחדלים החמורים שהביאו לרמת מוכנות וההיערכות הנמוכה של שירותי הכבאות וההצלה ערב פרוץ השריפה וכפי שבאה לידי ביטוי במהלכה".
בפנייתה של התנועה ליו"ר הועדה, ד"ר גיא רוטקופף, מדגישה התנועה כי ממצאי הדו"ח ביחס להתנהלותו של השר ישי חייבים להיכלל במסגרת השיקולים המנחים את הועדה בהחזר הוצאות משפט. זאת בפרט מקום, שבקשתו של השר ישי להחזר הוצאות חורגת לכאורה במידה ניכרת מהתעריף הקבוע בהחלטות הממשלה ומן התעריף שניתן במקרים דומים בעבר.
עו"ד דפנה קירו-כהן, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון: "אומנם יש מקום להשתתף בהוצאות משפט שהוציא נבחר ציבור בגין הליך משפטי שהתנהל כנגדו בשל ונוכח תפקידו הציבורי, אבל לא ייתכן שבחסות השתתפות זו יפגע עקרון השוויון בפני החוק, אמון הציבור ותגרם הוצאה חריגה מהקופה הציבורית במיוחד מקום בו נמצא פגם בהתנהלותו של נבחר הציבור אשר נגרם באשמתו הוא".