חשד לשוחד בחירות בפריימריז הליכוד והעבודה

חשד לשוחד בחירות בפריימריז הליכוד והעבודה

בעקבות תחקיר עיתונות שפורסם במהלך סוף השבוע, פנתה התנועה למען איכות השלטון ליועמ"ש ומפכ"ל משטרת ישראל בדרישה לפתוח בחקירה
פניית התנועה למען איכות השלטון הגיעה בעקבות פרסום תחקיר מקיף שפורסם במהלך סוף השבוע, כאשר במשך שבועות התחקה אחרי הרבדים הסמויים מהעין הציבורית, ובדק את התנהלותם של גורמים שונים בפריימריז של מפלגת הליכוד והעבודה. הממצאים מעלים חשדות כי אדם יכול, תמורת כסף, לרכוש מקום ברשימה למפלגה.
התחקיר מתאר שיחות שנעשו עם גורמים שונים המעורבים בפריימריז מפלגות הליכוד והעבודה בניסיון להריץ מועמד פיקטיבי לרשימת כל אחת מהמפלגות, ומעלה ממצאים קשים באשר להתנהלות אותם גורמים.
הדברים המתוארים, ככל שהינם נכונים, מתארים תמונת מצב מדאיגה, חמורה ומסוכנת ביותר לדמוקרטיה הישראלית. לא יעלה על הדעת, כי רשימת מועמדים שיכולה להכריע את הכף על הרכב הממשלה הבאה תקבע על פי תשלום ולא על פי בחירת הציבור.
פניית התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולמפכ"ל המשטרה היום, מגיעה לאחר פנייה נוספת לפני כשבוע, בעקבות דברי שלמה מעוז בהם תיאר, שבמסגרת הפריימריז הנוכחיים למפלגת הליכוד הוצע לו לקבל קולות ואנשים תומכים מקבלני קולות, זאת תמורת תשלום, דבר היכול להביא לכדי שוחד בחירות.
עו"ד חי מיארה, התנועה למען איכות השלטון: "רשויות החקירה והאכיפה אינן יכולות להתעלם מפרטים אלו ועליהן לפתוח בחקירה, לא ניתן להבליג על ממצאים אלו, ואפילו אם הם בגדר ממצאים לכאוריים בלבד. ממצאים אלו פוגעים קשות באמון הציבור במערכת הפוליטית, בנבחריו ומכרסמים בלגיטימיות של הכנסת הבאה".