בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון: מחירי הכניסה לאתר החרמון יוזלו

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון: מחירי הכניסה לאתר החרמון יוזלו

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון הגישה ועדה ציבורית שגיבשה את המלצותיה ובין היתר המליצה על הוזלת מחירי הכניסה לאתר החרמון בעשרות אחוזים.
בשנת 2010 הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבית המשפט העליון נגד מנהל מקרקעי ישראל, שר הבינוי והשיכון והממונה על מנהל מקרקעי ישראל, מושב נווה אטיב והר חרמון שירותי ספורט ונופש. בעתירה טענה התנועה כי יש להסדיר את האחזקה והשימוש באתר החרמון, בצורה חוקית ותוך מתן תשלום ראוי לקופת המדינה, שמירה בת קיימא והבטחת הנגישות של הציבור למשאב טבע ייחודי זה. זאת, מקום בו האחזקה והשימוש באתר אינם מוסדרים כלל.
בעקבות העתירה החליט בית המשפט כי על הצדדים לערוך הסדר שיתן מענה לטענות התנועה לאיכות השלטון, עד ליום 2.12.12.
מההודעה שהוגשה לבית המשפט, עולה כי הצדדים אכן מנהלים משא ומתן לגיבוש הסדר, במהלכו הוקמה ועדה ציבורית אשר נועדה להמליץ על גיבוש ההסדר הראוי. בכלל כך, וכפי שפורסם בכלי התקשורת ועדה זו המליצה כי יש להפחית את מחיר הכניסה לאתר החרמון בעשרות אחוזים, תוך השוואה לדמי הכניסה שנגבים באתרים אחרים בישראל. ההסדר המלא צפוי להתגבש תוך 90 יום מהיום.
עו"ד דפנה קירו כהן, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון:
"החרמון הנו משאב טבע נדיר וייחודי השייך לכל עם ישראל, בכוונת התנועה לוודא כי אכן נערך הסכם המסדיר את השימוש והאחזקה באתר החרמון בהתאם לכללי המנהל התקין ובכלל כך מתן גמול הולם לקופה הציבורית כמו גם הבטחת הנגישות של כלל הציבור להנות מהחרמון".