העברת השר ליברמן מתפקידו בעקבות ההחלטה על הגשת כתב האישום

העברת השר ליברמן מתפקידו בעקבות ההחלטה על הגשת כתב האישום

התנועה למען איכות השלטון פנתה הערב לראש הממשלה בדרישה להעביר את השר ליברמן מכהונתו כשר החוץ על מנת לשמור על טוהר המידות בקרב נבחרי הציבור, על מעמדה של ישראל ועל אמון הציבור ברשויות השלטון
בעקבות ההחלטה אחר הצהריים של פרקליט המדינה להגיש כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן, פנתה הערב התנועה לראש הממשלה. בפנייה, מדגישה התנועה כי עבירת המרמה והפרת האמונים על-ידי עובד ציבור, בה מואשם שר החוץ, הינה עבירה חמורה המביאה לפגיעה קשה בטוהר המידות ובאמון הציבור במוסדות השלטון ונציגיו. פגיעה זו מתעצמת במיוחד נוכח העובדה שמדובר בנושא משרה כה בכיר כשר החוץ, האמור להוות דוגמה ומופת לעובדי המדינה ולציבור הרחב ובעבירה שנעברה תוך ניצול סמכויותיו כשר.
עוד מדגישה התנועה בפני ראש הממשלה, כי נוכח העובדה שמתוקף תפקידו כשר החוץ, מייצג מר ליברמן את ישראל בעולם, ברור כי כהונתו של מר ליברמן כשר החוץ למרות ההחלטה על הגשת כתב האישום ובמקביל לניהול הליך פלילי בעניינו, תפגע בתפקודו של מר ליברמן כשר מכהן בממשלת ישראל ועשויה אף לפגוע במעמדה ותדמיתה של מדינת ישראל בקהילה הבינלאומית.
התנועה מציינת בפנייתה לראש הממשלה, כי לפיכך, ולא בכדי, חזר וקבע בית המשפט העליון בפסיקתו כי בנסיבות בהן מוגש כתב אישום חמור כנגד שר בממשלה, קמה לראש הממשלה חובה להעבירו מכהונתו, מכוח סמכותו הקבועה בחוק-יסוד: הממשלה.
לאור כל אלו התנועה דורשת בפנייתה מראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את השר ליברמן מכהונתו כשר החוץ, על מנת לשמור על טוהר המידות בקרב נבחרי הציבור, על מעמדה של ישראל ועל אמון הציבור ברשויות השלטון.