התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש לחדש את החקירה הפלילית בפרשת מסמך הרפז

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש לחדש את החקירה הפלילית בפרשת מסמך הרפז

זאת נוכח אי פרסום עמדתו מאז העביר אליו מבקר המדינה את החומרים בפרשה לפני כ7 חודשים, וחרף חוק מבקר המדינה אשר קובע (סעיף 14ג) כי בתוך 6 חודשים מרגע שהעביר מבקר המדינה ליועמ"ש עניין בו עלה חשש למעשה פלילי, יודיע היועץ המשפטי לממשלה למבקר המדינה ולוועדה לענייני ביקורת המדינה על דרך טיפולו בנושא
כזכור, ביום 4.3.12 פורסם כי מסר מבקר המדינה את טיוטת דו"ח הביקורת למבוקרים המרכזיים ולמעורבים נוספים בפרשה. בעקבות כך, פורסם, ביום 4.5.12, כי מבקר המדינה פנה לכאורה ליועמ"ש בהמלצה לפתוח בחקירה פלילית מחודשת בפרשת "מסמך הרפז", זאת בעקבות מידע חדש שהגיע למבקר, המחזק לכאורה את החשדות הפליליים שעלו בטיוטת הדו"ח שחיבר. ביום 6.5.12 פורסם כי היועמ"ש צפוי להודיע בקרוב על עמדתו לנוכח בקשת המבקר לחדש את החקירה.
בעקבות פרסום זה, פנתה התנועה אל היועמ"ש בטענה כי לאור פנייתו של מבקר המדינה דאז השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, ימצא היועמ"ש לנכון לחדש את החקירה הפלילית בפרשה. בפנייתה ציינה התנועה כי לאור הראיות הטענות החדשות והמשמעותיות אשר הגיעו ללשכת המבקר, ולאור היות הפרשה רגישה ביותר ובעלת פוטנציאל הרסני בכל הנוגע לאמון הציבור במוסד הרמטכ"ל ולאופן קבלת ההחלטות בצמרת הביטחונית של מדינת ישראל, קיימת חשיבות ציבורית עליונה לחקירת הפרשה עד תום על כל היבטיה השונים, ובהם גם ההיבט הפלילי.
חרף העובדה כי מאז חלפו מעל ל-7 חודשים, תשובה לגופו טרם התקבלה. כך, גם למיטב ידיעת ובדיקת התנועה טרם התקבלה או פורסמה החלטת היועץ המשפטי בדבר חידוש החקירה הפלילית. זאת, כאמור בניגוד לסעיף 14(ג) לחוק מבקר המדינה על פיו היה אמור היועמ"ש להחליט על דרך טיפולו בנושא, ובכלל כך בנוגע לחידוש החקירה הפלילית, ולהודיע על כך למבקר המדינה ולוועדה לענייני ביקורת המדינה, תוך 6 חודשים.
לאור זאת פנתה התנועה ליועמ"ש ודרשה ממנו להבהיר את דרך טיפולו בפרשת הרפז, אשר לאור החשיבות הציבורית מחייבת, לדעת התנועה, פתיחה מחודשת של החקירה הפלילית.