מינויה של דורית סלינגר לתפקיד מומחה לבחינת הסדר החוב בין חברת אי.די.בי אחזקות למחזירי סדרת אג"ח ד'

מינויה של דורית סלינגר לתפקיד מומחה לבחינת הסדר החוב בין חברת אי.די.בי אחזקות למחזירי סדרת אג"ח ד'

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי, פרופ' דוד האן והמשנה ליועמ"ש, אבי ליכט. התנועה מביעה התנגדות למינוי ה של דורית סלינגר למומחית על הסדר החוב בין באי.די.בי אחזקות למחזיקי סדרת אג"ח ד'.
התנועה מדגישה בפנייתה כי במינוי ישנו ניגוד עניינים בשל כשלון חברת הדירוג מעלות בראשה עמדה סלינגר ובשל קשריה העסקיים של סלינגר עם בעל עניין בחברת אי.די.בי, כפי שעולה מפרסומים בכלי התקשורת.
רוח גבית לעמדת התנועה ניתנה ביום 27.12.12, כאשר בית המשפט, הדן בבקשת מינוי מומחה להסדר חוב בין אי.די.בי אחזקות למחזיקי אגרות החוב, ביקש מהמועמדת המוצעת- דורית סלינגר הבהרות באשר לטיב קשריה עם חברת אי.די.בי ובעלי השליטה בה.

כידוע, התנועה פנתה לרשות ניירות ערך על מנת להתריע כי סלינגר מצויה בניגוד עניינים אפשרי שכן כיהנה כדירקטורית בחברה בשליטת אחד משותפיו של נוחי דנקנר לחיפושי נפט וגז, וכן הייתה מנכ"ל חברת הדירוג מעלות במשך שנים ארוכות. מעלות, כזכור, העניקה עד לאחרונה דירוג אשראי גבוה במיוחד לאי.די.בי אחזקות למרות עדויות רבות על מצבה הפיננסי הקשה ועל אף חוסר האמון מצד השוק, שהתבטא בירידות חדות בערכם של ניירות הערך של הקבוצה.
התנועה תמשיך לעקוב אחר הפרשה, ולוודא כי האינטרס הציבורי וכספי החוסכים לפנסיה נשמרים וזוכים להגנה מיטבית.
ציטוט מגלובס בתאריך ה 28/12/2012: לאור התנגדות שהעלו גופים מסוימים, ובהם התנועה לאיכות השלטון, למינויה של דורית סלינגר לתפקיד המומחה מטעם בית המשפט שילווה את הסדר החוב, ביקשה היום השופטת ורדה אלשיך מסלינגר שתבהיר לבית המשפט עד יום ראשון את טיב קשריה עם דנקנר ועם כל החברות הקשורות לקבוצת אי.די.בי.
קישור לכתבה מאתר גלובס