סלינגר

סלינגר

התנועה לאיכות השלטון פנתה ב26.12.12 ליו"ר הרשות לניירות ערך פרופ' שמואל האוזר, האפוטרופוס הכללי והכנוס הרשמי, פרופ' דוד האן והמשנה ליועמ"ש אבי ליכט בהתנגדות למינויה של דורית סלינגר למומחית על הסדר החוב בין אי.די.בי למחזיקי סדרת אג"ח ד'. התנועה הדגישה כי במינוי ישנו ניגוד עניינים בשל כשלון חברת הדירוג מעלות בראשה עמדה סלינגר ובשל קשריה העסקיים של סלינגר עם בעל עניין בחברת אי.די.בי. מעלות, כזכור, העניקה עד לאחרונה דירוג אשראי גבוה במיוחד לאי.די.בי אחזקות למרות עדויות רבות על מצבה הפיננסי הקשה ועל אף חוסר האמון מצד השוק, שהתבטא בירידות חדות בערכם של ניירות הערך של הקבוצה.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך פסלה את מועמדותה של דורית סלינגר עקב ניגוד העניינים שבו הייתה סלינגר מצויה לו התמנתה לתפקיד. השופטת אלשיך קבעה כי העובדה שסלינגר מכהנת כדירקטורית בחברת "פרוק וגניה", המצויה בשליטת שותפו לעסקים של נוחי דנקנר, צחי סולטן; בצירוף העובדה שסלינגר ביצעה בעבר, כאשר כיהנה כמנכ"לית חברת הדירוג S&P מעלות, הערכות הקשורות לקבוצת אי.די.בי – צריכים להביא לפסילתה.
מתוך החלטת השופטת אלשיך: "במלוא הכבוד למקצועיותה וליושרתה הגבוהה של סלינגר, פרשנות המבחן (לניגוד עניינים – ח' מ') שהתווה המחוקק, שהיא מחמירה יחסית, מביאה בבירור לכיוון דחיית המינוי",
"ניגוד עניינים, חשש או מראית-עין בעייתית של ניגוד עניינים, אינו בבחינת בגד שניתן ללבוש ולפשוט באורח מיידי, ואף לא בבחינת סטטוס משפטי מדויק, אשר נעלם בבחינת ולא נודע כי בא אל קרבו, מרגע שהשתנו הגורמים המשפטיים אשר יצרו אותו".