התנועה לאיכות השלטון: יש לחדש את החקירה הפלילית בפרשת מסמך הרפז

התנועה לאיכות השלטון: יש לחדש את החקירה הפלילית בפרשת מסמך הרפז

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה, מר יהודה ויינשטיין בדרישה לחדש את החקירה הפלילית בפרשת מסמך הרפז
כבר לפני פרסום דו"ח מבקרר המדינה היום, פנתה התנועה לאיכות השלטון מספר פעמים ודרשה לקבל את עמדתו באשר לחידוש החקירה הפלילית בפרשה המכונה "מסמך הרפז". התנועה מציינת כי אי החלטת היועץ המשפטי עומדת בניגוד לסעיף 14 (ג) לחוק מבקר המדינה והדבר נוגד את הסיבה להעברת הממצאים מהיועמ"ש למבקר מלכתחילה.
התנועה מציינת בפנייתה ליועמ"ש, כי לאור פרסום דו"ח מבקר המדינה בנושא מסמך הרפז, בו מבקר המדינה מציין בדו"ח כי על אף פניית משרד המבקר אל היועמ"ש לבדיקת החדשות למעשים פליליים שעלו מן החומרים, תגובת היועמ"ש טרם נתקבלה וזאת "למרות הזמן הרב שחלף ולמרות החשיבות שבמיצוי החקירה".
התנועה מביעה תמיהה על מצב דברים בו היועמ"ש שהינו התובע הכללי והיועץ המשפטי לממשלה מפר הוראת חוק ברורה, וזאת למרות שהיתרו זאת מספר גופים. התנועה חוזרת ומדגיש את חשיבות פתיחת החקירה בפרשה זו. זאת ועוד, לפתיחת החקירה יש חשיבות גדולה בשמירה על אמון הציבור במערכת הביטחון.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייתה את חשיבות הנושא כפי שעולה עי ידי גורמים שונים ודורשת לקבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה בהקדם האפשרי על מנת שתוכל לשקול את המשך צעדיה המשפטיים בנושא.