לאחר שלושים שנה של שימוש בלתי חוקי, עיריית הרצליה הורתה על פינוי משפחת פדרמן מהוילה שבחוף הרצליה

לאחר שלושים שנה של שימוש בלתי חוקי, עיריית הרצליה הורתה על פינוי משפחת פדרמן מהוילה שבחוף הרצליה

בעקבות פנייתה של התנועה לאיכות השלטון, הורתה עיריית הרצליה למשפחת פדרמן לפנות שטח בו היא עושה שימוש המנוגד לייעוד שנקבע לו עפ"י חוק. התנועה ממתינה לאכיפת ההוראה ותוהה לגבי טענת העירייה על כך שלא ידעה במשך תקופה ארוכה זו על ההפרות שבוצעו לכאורה
במשך כשלושים שנה עשתה משפחת פדרמן שימוש בשטח של כ-700 מ"ר על רצועת החוף של הרצליה לצרכי מגורים. הדבר נעשה בניגוד לייעוד השטח עפ"י חוק – אשר נקבע לצרכי מלונאות ותיירות בלבד. רק בעקבות פנייתה של התנועה לאיכות השלטון לעיריית הרצליה בחודש אוגוסט האחרון, שלח לפני כשבועיים מהנדס העירייה, מייק סקה, מכתב אל המשפחה בו הוא מורה להם לחדול מהשימוש בוילה לצרכי מגורים. בנוסף הורה סקה לחדול מכל שימוש שהוא במרתף הוילה, אשר לגביו לא נמצא כל היתר בנייה.
התנועה לאיכות השלטון רואה בתמיהה רבה את טענת העירייה לפי לא ידעה בדבר שימוש בשטח כה גדול של רצועת החוף באופן שלא תואם את ייעודו. גם העלמת העין מהשימוש במרתף שנבנה באופן לא חוקי לכאורה מעלה תהיות לאור העובדה שהעירייה היא האחראית הבלעדית על היתרי הבנייה. התעלמות העירייה מהנושא במשך תקופה כה ארוכה פוגעת בציבור הנמצא תחת אחריותה, שהרי שימוש בשטח לצרכי מלונאות ותיירות כפי שנקבע בחוק יגדיל את הכנסות העירייה, ובהתאם לכך את השקעתה בתושבים. פרט לכך, העובדה שאזרח זה או אחר זוכה לכאורה ליחס לפנים משורת הדין עלולה לתמרץ תושבים לבצע הפרות דומות, ובהמשך אף לפגיעה באמון הציבור ברשויות המקומיות.
לטעמה של התנועה לאיכות השלטון, על העירייה לאכוף את החוק באופן שווה אל מול כל תושביה – ולטובת כל תושביה. לפיכך, ראוי יהיה שהעירייה תעמוד מאחורי המכתב שנשלח למשפחה ותדאג לפינוי הוילה, באיחור של כשלושים שנה, בתוך שישים יום. לדעת התנועה, צעד זה הינו צעד הכרחי לשמירה על אמונו של הציבור בכלל ושל תושבי העיר בפרט.