התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה: "יש לפתוח בחקירה בגין הוצאותיו החריגות של נתניהו בשנת 2011"

התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה: "יש לפתוח בחקירה בגין הוצאותיו החריגות של נתניהו בשנת 2011"

בעקבות הפרסום ב"כלכליסט" ב- 1.1.13 שחשף כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רשם שיא בהוצאותיו בשנת 2011 לעומת קודמיו בתפקיד, שיגרה התנועה לאיכות השלטון תלונה למבקר המדינה יוסף שפירא בו דרשה לפתוח בחקירה בגין חשבון ההוצאות החריג של ראש הממשלה בשנת 2011.
בפרסום נחשף בין היתר, כי משלמי המסים שילמו 2.46 מיליון שקל ב-2011 על התחזוקה השוטפת של המעון הרשמי שבו גרים שרה ובנימין נתניהו, ו-184 אלף שקלים נוספים על ביתם של הזוג בקיסריה באותה שנה, אשר מהווים עליה של 12% לעומת ההוצאות ב-2010.
במכתב נוסף ששלחה התנועה לאיכות השלטון לנתניהו היא מחתה על ההוצאות והבהירה כי מדובר בממצאים חמורים אשר מעידים על העדר שיקול דעת ראוי בניהול תקציב ההוצאות ובקביעת מסגרת תקציב ראויה. עוד התייחסה לכך כי שנת 2011 הייתה השנה בה פרצה המחאה החברתית נוכח יוקר המחייה, העלאת נטל המסים וצמצומים במשרדי ממשלה רבים.
נוכח הפרסומים, שבמשרד ראש הממשלה עיכבו את חשיפת הנתונים בארבעה חודשים מעבר למה שמתיר החוק ומיאנו לפרסם את פרטי ההוצאות ולהגיב לשאלות בנושא, הדגישה התנועה בפני ראש הממשלה את החשיבות של שקיפות המידע ונגישותו לציבור וכי משך הזמן המותר לעיכוב מידע הינו בסך 135 ימים, "שמהווים מחצית הזמן מזה שלכאורה נדרש במקרה דנן" לקבל את הפירוט התקציבי החלקי.