החלטה להעניק בונוס לבכירי חברת החשמל תמוהה ומקוממת

החלטה להעניק בונוס לבכירי חברת החשמל תמוהה ומקוממת

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר דירקטוריון חברת החשמל, ראש יחידת פיקוח ובקרה של רשות החברות הממשלתיות והממונה על השכר המשרד האוצר בטענה כי ההחלטה על הענקת בונוס לבכירי חברת החשמל הינה תמוהה ומקוממת ויש לבחון אותה מחדש
בעקבות פרסומים בכלי התקשורת כי בימים האחרונים אישר דירקטוריון חברת החשמל בונוס של כ-10% בממוצע מהשכר השנתי הבונוס על ביצועי שנת 2011. לאור הדברים התנועה פנתה היום למר יפתח רון טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל; הגב' לילי אילון, ראש יחידת פיקוח ובקרה ברשות החברות הממשלתיות ולעו"ד קובי אמסלם הממונה על השכר במשרד האוצר בדרישה להבהרות בנושא, מהם נימוקי ההחלטה, למי יינתן הבונוס ומה הסכום הכולל של מטרה זו.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי חברת החשמל הינה בגירעון קשה ביותר, בעלת חובות אדירים ובעיה תזרימית קשה. החברה, על פי פרסומים בכלי התקשורת, רשמה בשנת 2011 הפסד של 785 מיליון שקל. זאת ועוד, רק לאחרונה פורסם, כי מחירי החשמל צפויים להעלות, בין היתר בכדי להתמודד עם מצבה הקשה של חברת החשמל.
התנועה אף התייחסה במכתבה לתמונה המקוממת שעולה מדוח הממונה על השכר, שפורסם לאחרונה, לפיו, חברת החשמל ממשיכה לככב בצמרת בכל הנוגע להענקת שכר גבוה לבכיריה וזאת בהתעלם ממצבה הכספי. רק לפני שלושה חודשים פורסם דו"ח חמור של מבקר המדינה המבקר קשות את התנהלות חברת החשמל, בין היתר בנוגע להטבות כספיות חריגות, שהוענקו לעובדים, באופן פסול.
במצב דברים זה, התנועה מביעה תמיהה מדוע הוחלט על הענקת בונוס. החלטה אשר תושת על חשבון הצרכנים. כמו כן, התנועה מדגישה, כי גם אם אין מניעה חוקית לחלק בונוסים למרות מצבה הקשה של חברת החשמל, הרי שהדבר כלל איננו ראוי. חלוקת בונוסים במצב זה פוגעת לא רק בקופתה המדולדלת של חברת החשמל, אלא אף משדרת מסר זחוח ובלתי ראוי כלפי הצרכנים הנדרשים לממן את הגירעונות ולצידם את הבונוסים התמוהים.