התנועה לאיכות השלטון:"עיתוי מינויו של נחום איצקוביץ' למנהל מרכז ההשקעות בזמן בחירות מעורר קושי"

התנועה לאיכות השלטון:"עיתוי מינויו של נחום איצקוביץ' למנהל מרכז ההשקעות בזמן בחירות מעורר קושי"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר התמ"ת וליועמ"ש וטענה כי, עיתוי מינויו של נחום איצקוביץ', מנכ"ל משרד הרווחה, לתפקיד מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, סמוך לבחירות, מעלה תהיות.
בעקבות פרסומים בתקשורת , לפיהם מר נחום איצקוביץ' צפוי להתמנות למנהל מרכז ההשקעות, פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר התמ"ת וליועהמ"ש והעלתה שאלות בדבר הליך המינוי ועיתויו. התנועה הדגישה כי הנחיית היועמ"ש מספר 1.501 מתייחסת מפורשות לסוגיית מינויים של בעלי תפקידים בכירים ערב בחירות, וקובעת בין היתר כי "הממשלה והשרים בממשלת מעבר וערב בחירות מחויבים לנהוג "באיפוק הראוי למעמד של ממשלה יוצאת" בהפעלת סמכויותיהם לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות לפעול בהם בתקופת המעבר, וכי מתחם הסבירות של פעילות גוף שלטוני בתקופת ממשלת מעבר נבחן בשים לב למאפייניה של הסמכות הקונקרטית המופעלת ובהתחשב באיזון הנדרש בין הצורך בעשייה לבין דרישת האיפוק"
התנועה מזכירה עוד כי היועמ"ש מתייחס בהנחייתו למקרים פרטניים, ביניהם גם מינוי של נושא משרה בכירה, בין אם מינוי זה מתרחש בהליך תחרותי, במכרז או בוועדת איתורים. הכלל המשותף לכולם הוא, כי יש להקפיד על היעדר מעורבות בהליך של הדרג הפוליטי בזמן תקופת הבחירות.
לאור הנחיות אלו, ונוכח זאת שמינוי מנהל מרכז ההשקעות הינו תפקיד ניהולי בכיר אשר אמור להיכנס לתוקף ערב הבחירות, התנועה דורשת לדעת, ככל שהדברים נכונים, האם מדובר במינוי דחוף עד כדי שלא ניתן לדחות אותו במספר שבועות, וזאת כדי שלא ייווצר החשש, כי אכן מתרחש פה מינוי הנגוע בשיקולים זרים. בהודעת התנועה נאמר: "נפנה גם כאן להנחיית היועמ"ש אשר קובעת כי ככלל, כל עוד לא קיימת חיוניות באיוש מיידי של המשרה, יש לדחות את המינוי לאחרי הבחירות. ככל שהתשובה הינה חיובית, נבקש לקבל את הנימוקים לה."