חשש לפגיעה בזכות ההצבעה לכנסת של דיילי האוויר באל על

חשש לפגיעה בזכות ההצבעה לכנסת של דיילי האוויר באל על

התנועה למען איכות השלטון פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית ולחברת אל על בנוגע לחובתה של אל על לאפשר לכלל עובדיה הרוצים זאת לממש את זכותם הדמוקרטית להצביע בבחירות
היום פנתה התנועה, לחברת אל על ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית בעקובת מידע שהגיע לתנועה ממנו עולה לכאורה כי קיים חשש לכאורה לפגיעה ביכולתם של דיילי האוויר, בחברת אל על לממש את זכות ההצבעה שלהם ביום הבחירות לכנסת, הוא יום ג' 22/01/2013. זאת, בשל שיבוצם לטיסות הממריאות טרם פתיחת הקלפיות, ואשר נוחתות בחזרה לאחר סגירתן של הקלפיות. עוד עולה מהמידע לכאורה כי למשמרות אלו שובצו גם עובדים שביקשו לא להיות משובצים לעבודה ביום הבחירות, מה שהותיר בידיהם את הברירה לנסות ולהחליף את המשמרת בינם לבין עצמם, ברירה אשר הלכה למעשה התבררה כלא ישימה במרבית המקרים.
לפיכך, מסתמן כי בשל אופן שיבוצם לעבודה, לא יוכלו דיילי אוויר אלו לממש את זכותם הדמוקרטית להצביע בבחירות הכנסת.
אומנם, סעיף 10 לחוק יסוד: הכנסת, קובע כי "יום הבחירות יהיה יום שבתון, אך שירותי התחבורה ושאר שירותים ציבוריים יפעלו כסדרם." וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-19 קבעה רשימה של שירותים ציבוריים שיפעלו כסדרם ביום הבחירות, וביניהם "שירותי תחבורה". בתוך כך הודגש על-ידי הוועדה כי "בכל השירותים שפורטו לעיל תינתן לעובדים אפשרות להצביע."
לפיכך, גם אם חברת אל על ושירותי תעופה פועלים כסדרם ביום הבחירות וגם אם לאו, מוטלת על אל על חובה לאפשר לעובדיה, הרוצים זאת, לממש את זכותם להצביע.
התנועה טוענת כי שיבוץ דיילי אוויר ישראליים המבקשים להצביע ביום הבחירות, למשמרות שאינן מאפשרות להם לממש את זכותם להצביע בבחירות לכנסת, עומדת בניגוד לחוק היסוד והנחיות וועדת הבחירות המרכזית שהוצאו מכוחו.