פנייה לפרקליט הצבאי הראשי: פתח בחקירה פלילית בעקבות פרשת "מסמך הרפז"

פנייה לפרקליט הצבאי הראשי: פתח בחקירה פלילית בעקבות פרשת "מסמך הרפז"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לתא"ל דן עפרוני בדרישה לבחון פתיחת חקירה פלילית בעקבות פרשת "מסמך הרפז" כנגד קצינים אשר עודנם מכהנים בצה"ל.
לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה השבוע בעניין פרשת "מסמך הרפז" התנועה לאיכות השלטון מצטרפת לקריאות לחקירת המעורבים בפרשה עד תום. התנועה סבורה כי דו"ח המבקר הנ"ל מעלה דברים חמורים מדי מכדי שאלו יתמצו בדו"ח המבקר בלבד: "לא די בהערות המבקר שפורטו בצורה נרחבת בדו"ח אלא יש להגיע לכדי הכרעות פוזיטיביות באשר למעורבותם בפרשה ומידת האחריות שעליהם לשאת". לפיכך התנועה סבורה כי יש לשקול בכובד ראש פתיחת חקירה פלילית בנושא.
לטענת התנועה, לפתיחת חקירה פלילית בפרשה זו יש חשיבות גדולה בשמירה על אמון הציבור במערכת הביטחון, כפי שהטיב לציין זאת מבקר המדינה בדו"ח הנ"ל: "במדינת ישראל, שבה המערכת הביטחונית היא גם מהות וגם אתוס, אסור שיתערער האמון בראשי מערכת הביטחון בשל מערכת יחסים בלתי נסבלת עד כדי איבה וחוסר אמון ביניהם, ושהאחריות באישית והשכל הישר לא יגברו על מכשלה זו".
יש לציין כי כבר לפני פרסום דו"ח המבקר פנתה התנועה לאיכות השלטון מספר פעמים ליועמ"ש ודרשה לקבל את עמדתו באשר לחידוש החקירה הפלילית בפרשה המכונה "מסמך הרפז". התנועה ציינה כי אי החלטת היועץ המשפטי עומדת בניגוד לסעיף 14 (ג) לחוק מבקר המדינה והדבר נוגד את הסיבה להעברת הממצאים מהיועמ"ש למבקר מלכתחילה.
התנועה מביעה תמיהה על מצב דברים בו היועמ"ש שהינו התובע הכללי והיועץ המשפטי לממשלה מפר הוראת חוק ברורה, וזאת למרות שהיתרו זאת מספר גופים. התנועה חוזרת ומדגישה את חשיבות פתיחת החקירה בפרשה זו. זאת ועוד, לפתיחת החקירה יש חשיבות גדולה בשמירה על אמון הציבור במערכת הביטחון. התנועה הדגישה את חשיבות הנושא כפי שעולה עי ידי גורמים שונים ודורשת לקבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה בהקדם האפשרי על מנת שתוכל לשקול את המשך צעדיה המשפטיים בנושא.