יש לקיים דיון חוזר בועדת חוקה חוק ומשפט

יש לקיים דיון חוזר בועדת חוקה חוק ומשפט

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין ולח"כ דוד רותם יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט בדרישה לקיים דיון חוזר בנוגע לתקנות המחילות על תאגידים מקומיים את חוק חובת המכרזים
בעקבות פרסומים בהם ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת אישרה אתמול את התקנות המחילות על תאגידים מקומיים את חוק חובת המכרזים בשינויים.
בפניית התנועה ל וליו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, מדגישה התנועה על אף חשיבותו הרבה של הנושא, נוסח התקנות שאושר הינו נוסח מרוכך, אשר, כך נראה, מרוקן את עיקר התכליות העומדות בבסיס הרצון להחיל חובות אלה על תאגידים עירוניים, מכל תוכן.
עוד מציינת התנועה, כי נראה שהשינויים שלבסוף התקבלו גרמו גם לנציגי היועצים המשפטיים של משרדי המשפטים, הפנים, התמ”ת והאוצר להודיע כי הם ימליצו לשרים שלא לאשר את התקנות, בנוסח שאישרה הוועדה. בנוסף גם הייעוץ המשפטי של ועדת חוקה הסתייג מהנוסח שאושר בטענה, כי הנוסח שאושר, מעקר את עקרונות חוק חובת מכרזים.
נוכח עמדת כלל היועצים המשפטיים ביחס לשינויים שנכנסו לתקנות, כעולה מההודעה, ולאור העת הרגישה בה התנועה מבקשת כי ועדת חוקה, חוק ומשפט תקיים דיון חוזר בנושא חשוב זה.
עו"ד מיקה קונר-קרטן מנהלת תחום חקיקה ומדיניות תבנועה לאיכות השלטון: " אנו עומדים כעת בתקופת בחירות ויש לנהוג משנה זהירות בבחינת ובאישור עניינים שונים- ולו למראית עין. משעה שהיועצים המשפטיים כולם הביעו עמדה כה נחרצת ביחס לשינויים שהוכנסו- מן הראוי לקיים דיון נוסף בנושא לאחר הבחירות"