על רשות ניירות ערך לחקור את נסיבות התפטרותם של שלושת הדירקטורים מאי.די.בי פיתוח

על רשות ניירות ערך לחקור את נסיבות התפטרותם של שלושת הדירקטורים מאי.די.בי פיתוח

לאור התפטרותם בעת ובעונה אחת של שלושה דירקטורים מחברת אי.די.בי פיתוח, שלא נומקה או הוסברה לציבור בדיווחי החברה, פנתה אתמול התנועה לאיכות השלטון לרשות ניירות ערך על מנת שתחקור את טיב ההתפטרות והשפעתה על הציבור. בנוסף – התנועה הדגישה כי היעדר הסבר להתפטרותו של דירקטור בלתי תלוי מפר את הוראות הדין.
התנועה איכות השלטון פנתה אתמול לרשות ניירות ערך בבקשה לבחון ולחקור מה טיבה של ההתפטרות המתוזמנת של שלושה דירקטורים במקביל, מה עומד מאחוריה והאם מדובר בנושאים שיש מאחוריהם השפעה ממשית על ציבור המשקיעים והחוסכים כאחד, שכספם נמצא בידי מנהלי הקבוצה.
בפנייה מדגישה התנועה כי התפטרות הדירקטור הבלתי תלוי עמוס מלכא לא לוותה בנימוק או הסבר לציבור, בניגוד לחובה הקבועה בתקנות ניירות ערך. לעמדת התנועה, אין לקבל גישה לפיה "אין בהתפטרות עניין לציבור" הסבר מספק, שכן מדובר בהוראת חוק הקובעת כי על דירקטור לפרט את הנימוקים להתפטרותו בין אם יש בהם עניין לציבור ובין אם לאו. וכן כי על החברה מוטלת החובה להוציא דיווח מיידי הכולל את הסיבות להתפטרותו. הוראת החוק אינה נתונה לשיקול דעתו לא של הדירקטור ולא של החברה.
על כן על רשות נירות ערך לדרוש מהדירקטורים לנמק את סיבות התפטרותם של הדירקטורים ועל החברה לפרסם נימוקים אלו לציבור.
לדברי עו"ד נילי אבן- חן מנהלת המחלקה הכלכלית בתנועה: "עיתוי ההתפטרות של שלושה דירקטורים מחברות האחזקה במעלה הפירמידה ובמיוחד עובדת התפטרותו של הדירקטור החיצוני- כאשר לאי.די.בי אחזקות הערת "עסק חי" – מעלה שאלות קשות ועלול להצטייר כנטישת הספינה הטובעת. דירקטור חיצוני שמתפטר בעת כזאת הוא כמו מנהל כספים המתפטר רגע לפני הגשת דוחות כספיים. יש כאן נורות אזהרה למרחק של קילומטרים המחייבות את רשות ניירות ערך בבדיקה מקיפה"
לאור האמור לעיל, בנסיבות המיוחדות של התפטרות במקביל של שלושה דירקטורים ובשים לב למצבה הקשה של הקבוצה והחשש מפגיעה בכספי הציבור, על רשות ניירות ערך לבחון ולחקור מה טיבה של התפטרות מתוזמנת זו, מה עומד מאחוריה והאם מדובר בנושאים שיש מאחוריהם השפעה ממשית על ציבור המשקיעים והחוסכים כאחד, שכספם נמצא בידי מנהלי הקבוצה.