קריאה ליאיר לפיד: דרוש פוליטיקה נקייה למען הציבור בישראל

קריאה ליאיר לפיד: דרוש פוליטיקה נקייה למען הציבור בישראל

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר מפלגת "יש עתיד" בדרישה שלא לשבת בממשלה אחת יחד עם שרים אשר הורשעו בעבר בעברות הקשורות עם עשייתם הציבורית

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, לתעל את הישגה המרשים של מפלגתו בבחירות האחרונות לטובת שינוי אמת של נורמות שלטון קלוקלות כבר עתה, במסגרת המשא ומתן להרכבת הממשלה. התנועה רואה מו"מ זה כהזדמנות הראשונה להעמיד אמות מידה ברורות של התנהלות שלטונית ראויה, אשר ראשיתן בהוקעה של מי שמעל באמון הציבור. אנו קוראים למר לפיד להיות מי שדורש פוליטיקה נקייה למען הציבור בישראל.

התנועה מציינת בפנייתה, כי אנשים שמעלו באמון הציבור, כשלו בעבירות בשירות הציבור, עבירות בחירות ועבירות שוחד, שקר, מרמה או הפרת אמונים – אין מקומם בממשלה ואין להפקיד בידיהם את נכסי הציבור ואינטרסים ציבוריים. אנשים שכאלה כאשר שילמו חובם לחברה יכולים לשוב ולהתנהל כאזרח מן השורה, אולם הם אינם ראויים לשמש כמנהיגים וכמי שיישאו באחריות על שלום הציבור, קופתו וטובתו.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מלפיד שלא להסכים לישיבה בממשלה עם שרים, אשר הורשעו בעבר בעבירות הקשורות עם עשייתם הציבורית, זאת בנוסף ובהמשך ישיר לדרישה לקיומה של ממשלה יעילה ומצומצמת, שמניין שריה לא יעלה על 18 שרים. בהקשר זה אנו קוראים למר לפיד שלא להצטרף לממשלה מנופחת רק לצורך הסכמים קואליציוניים, אגו וכבוד.
התנועה למען איכות השלטון בישראל מבקשת להביע מראש תמיכתה בהצבת נורמה ציבורית ראויה ולפיה מפלגת "יש עתיד", לא תהא חלק בממשלה בה מכהנים שרים שהורשעו בעבירות הקשורות עם עשייתם הציבורית כפי שידעת לדרוש בעניין ניצוחו של נתן אשל על המו"מ הקואליציוני.