ממשלה קטנה ויעילה

ממשלה קטנה ויעילה

התנועה לאיכות השלטון בשיתוף תנועת "עורו", תנועת "מתפקדים" ומובילי דעה נוספים, פנו לראש הממשלה, שר החוץ ויושבי ראש מפלגות נוספות בקריאה לממשלה שלא תעלה על 18 שרים

ערב הקמת הממשלה החדשה פנתה התנועה לאיכות השלטון, יחד עם תנועת "עורו", תנועת "מתפקדים" ומובילי דעה נוספים לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן בבקשה לפעול למען כינון ממשלה קטנה ויעילה יחד עם השותפות הצפויות בקואליציה. מכתבים נוספים נשלחו גם ליו"ר המפלגות "יש עתיד", מפלגת "העבודה", יו"ר מפלגת "הבית היהודי", יו"ר "התנועה" ויו"ר קדימה".

במכתב מציינים הגופים כי הממשלה האחרונה הייתה אחת הממשלות הגדולות בעולם. העלות הישירה של החזקתם של 36 שרים וסגניהם עמדה על כ-111 מליון ₪ בשנה, עלייה של כמעט 100 מליון ₪ בהשוואה לשנת 2006. ברור לנו כי נאלצת להוציא כספים אלו כאתנן פוליטי למען שלמות הקואליציה אך הוצאה זו מקוממת במיוחד לאור הגרעון המצטבר בה מצויה מדינת ישראל בימים אלו. יתרה מכך מצויין בפנייה לראש הממשלה, ריבוי המשרדים יוצר חוסר יעילות ופגיעה באפקטיביות המשרדים השונים לאור פיצול הסמכויות והנושאים השונים. התוצאה היא ממשלה מנופחת, אשר יעילותה פוחתת ועלויותיה גבוהות מעבר לצורך.

התנועה לאיכות השלטון, יחד עם "עורו", "מתפקדים" ומובילי הדעה השונים מציינים כי בעת המו"מ הקואליציוני ראש הממשלה צפוי להתמודד מול לחצים קשים מצד מפלגות ואישים שונים להגדיל את מספר השרים. על כן, כולנו מפצירים בפני ראש הממשלה לעמוד בלחצים, לקבוע בהסכם הקואליציוני מתווה לשינוי שיטת הממשל וכצעד ראשון להוכחת רצינות כוונותיך להגביל את מספר השרים ל-18.