פנייה ללפיד ובנט: התחייבו לטפל בבעיית הריכוזיות כתנאי במו"מ הקואליציוני

פנייה ללפיד ובנט: התחייבו לטפל בבעיית הריכוזיות כתנאי במו"מ הקואליציוני

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר מפלגת "יש עתיד" ויו"ר "הבית היהודי" בבקשה לדרוש התחייבות להמשך דיון בנושא הריכוזיות במסגרת המו"מ הקואליציוני.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשני חברי הכנסת החדשים, יאיר לפיד ונפתלי בנט, העומדים בראש שתי מפלגות חשובות בישראל מתוך החשש כי הצעת החוק לקידום התחרות ולפירוק הריכוזיות, התשע"ב-2012 לא תובא להמשך הדיונים ולא תתאפשר התמודדות אמת עם בעיית הריכוזיות במשק.
התנועה מדגישה בפנייתה לשני ראשי המפלגות, כי החשש שהנושא לא יובא לפיתרון אמת נובע ממידע שהגיע לתנועה לאיכות השלטון לפיו ישנם מי שהמשך הדיונים כמו גם הטיפול בבעיית הריכוזיות לא משרתם, בלשון המעטה, והם עלולים לפעול, במסגרת המצב הפוליטי החדש שנוצר, כדי להוריד הנושא מסדר היום.
התנועה מציינת עוד בפנייתה, כי הוראות הצעת החוק, לא נכחד, אינן טובות דיין לדעת התנועה, ועמדתנו היא כי יש להקשיח הוראות אלה כך שההצעה תהווה פיתרון אמיתי ושלם. אולם, התנועה סבורה כי יש חשיבות עליונה בקיום דיון מהותי בהצעת החוק והורדתה מסדר היום מסוכנת- כך ממש, לחברה הישראלית בכלל ולמעמד הביניים בפרט.
בפנייה התנועה מדגישה כי הריכוזיות, על משמעויותיה והשלכותיה הרבות על המשק הישראלי, היא אחת הסכנות הגדולות ביותר לא רק ליציבות המשק, אלא אף ליציבותה ודמותה של הדמוקרטיה הישראלית; זאת, בהינתן שליטה רב-היקפית של מספר מצומצם מאוד של בעלי הון בכמעט כל אספקט של חיינו.