נוכח הגשת כתב אישום בעברות של שחיתות: יש להשעות או להעביר מתפקידו את ראש עיריית רמת גן, צבי בר

נוכח הגשת כתב אישום בעברות של שחיתות: יש להשעות או להעביר מתפקידו את ראש עיריית רמת גן, צבי בר

התנועה לאיכות השלטון, באמצעות עו"ד נידאל חאיק, פנתה לראש עיריית רמת גן, צבי בר ולכל חברי מועצת העיר בבקשה לפעול להשעייתו או העברתו של צבי בר מכהונתו כראש עיריית רמת גן, זאת בשל הגשת כתב האישום החמור נגדו.

בפניית התנועה לחברי מועצת העיר, הדגישה התנועה כי מכתב האישום החמור, הכולל שורה של אישומים כנגד ראש העירייה, מצטיירת התמונה כי במשך שנות כהונתו כראש העירייה, הפר מר בר, לכאורה, באופן שיטתי וחוזר את הדינים הבסיסיים החלים על נבחר ציבור ועובד ציבור, תוך שהוא משלשל לכיסו, מאות אלפי שקלים.

התנועה לאיכות השלטון מזכירה, כי בידי מועצת העיר הסמכות להשעות ו/או להעביר את מר בר מתפקידו כראש העירייה, בגין התנהלות בלתי הולמת. התנועה מדגישה בפנייתה כי הפגיעה באמון הציבור מחייבת העברתו ו/או השעייתו המיידית של מר בר מתפקידו. בנסיבות העניין בהן הוגש כנגד מר בר כתב אישום חמור, התנועה סבורה כי אין מנוס משימוש בסמכות מועצת העיר ובהקדם האפשרי. זאת מאחר וההחלטה להגיש כתב אישום כנגד מר בר מהווה עמדה בדבר קיומו של יסוד סביר להרשעה בפלילים. לפיכך, כתב האישום לכשעצמו מהווה ראייה מנהלית משמעותית וכבדת משקל המצביעה על חשש רציני ומשמעותי כי מר בר אכן עבר את העבירות החמורות המיוחסות לו; קיימת זיקה הדוקה ביותר בין העבירות המיוחסות למר בר לבין תפקידו כראש העירייה כאשר כהונתו של מי שחשוד במקבץ ארוך של עבירות חמורות וקשות של שוחד ושחיתות, מרסקת את אמון הציבור ופוגעת בתפיסת הציבור בדבר טוהרו ויושרו של השירות הציבורי ושל השלטון המקומי כולו.

עו"ד נידאל חאיק, מנהל הפרויקט המוניציפאלי בתנועה לאיכות השלטון: "כל יום בו נמשכת כהונתו של מר בר כראש עיריית רמת גן מוביל לכרסום ניכר באמון הציבור ובלגיטימיות הפעילות של עיריית רמת גן כגוף שלטוני מוביל במדינת ישראל. קרני החשדות הפליליים החמורים סביבו של מר בר ממיסות את אמון הציבור במוסדות עיריית רמת גן ובשירות הציבור ככלל. פגיעה כה אנושה באמון הציבור אינה גזירה שהציבור יכול לעמוד בה, בוודאי לא עת עסקינן בעבירות של שחיתות שנעשו, לפי החשד, לקידום אינטרסים אישיים ותו לא"