התנועה לאיכות השלטון לדירקטורים בבנק הפועלים, בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות בע"מ ובנק דיסקונט: "מלאו חובתכם לפקח על עבודת ההנהלה בנוגע להלוואות לקבוצת אי.די.בי, גנדן וטומהוק"

התנועה לאיכות השלטון לדירקטורים בבנק הפועלים, בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות בע"מ ובנק דיסקונט: "מלאו חובתכם לפקח על עבודת ההנהלה בנוגע להלוואות לקבוצת אי.די.בי, גנדן וטומהוק"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לחברי הדירקטוריון של הבנקים בבקשה לכנס ישיבת חירום בנוגע לחובות קבוצת אי.די.בי, בה יידונו היקף חובות הקבוצה לבנקים ודרכי הפעולה העומדות בפני הבנק- ביניהם חילוט ערבויות ומימוש שעבודים וערבויות
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפנייה כי למרות הפרסומים בנוגע להצעת הסדר חוב שהציעו מר נוחי דנקנר וחברת אי.די.בי אחזקות למחזיקי אגרות החוב והבנקים, נפקד קולם של הדירקטוריונים בנקים, להם חייבת קבוצת אי.די.בי כספים רבים אינו נשמע. הבנקים, שבשגרה מקפידים כי כל לקוח פרטי ובעלי עסקים קטנים, שלקחו הלוואות, קל וחומר משכנתא יקפידו על עמידה בלוחות הסילוקין, וכאשר מתגלה חריגה ממהרים לפעול כנגד הלקוח- ממלאים פיהם מים. אין שומעים על מימוש שיעבוד, דרישה לחילוט ערבויות, ניסיונות לתפיסת נכסים וככלל- התמונה המצטיירת מלמדת על יחס רך ומלטף מצד הבנקים כלפי קבוצת אי.די.בי, וזאת על אף היקפי החוב העצומים.
עוד מדגישה התנועה לאיכות השלטון בפנייה לחברי הדירקטוריון, כי שתיקתם של חברי מדאיגה עוד יותר שכן צריך להסיק שאם אי.די.בי אחזקות הגיעה לדירוג של חדלות פירעון אזי על אחת כמה וכמה שחברת האם שלה (גנדן) הייתה צריכה מזמן להיחשב כחדלת פירעון ובוודאי שבוודאי כך גם חברת האם של חברת האם של אי.די.בי אחזקות (טומוהוק).
התנועה לאיכות השלטון מציינת כי לדירקטורים בבנק יש אחריות כלפי בעלי המניות ונושיה, כבכל חברה בע"מ בישראל. אך חבים הדירקטורים אחריות נוספת, ייחודית להם בלבד- אחריות כלפי ציבור המפקידים והחוסכים. הרי הבנקים מנהלים כספים שאינם שלהם- כספים של ציבור המפקידים הרחב. האחריות לוודא כי הכסף, שאינו שייך לבנק –או לבעלי מניותיו– אלא נמצא בידיו לפיקדון ומשמורת, מנוצל ומשומש כהלכה מוטלת על נושאי המשרה הבכירים בבנקים ובראש ובראשונה- על חברי דירקטוריון הבנקים. למותר לציין ששימוש לוקה בפיקדונות הציבור, כמו גם אי גביית חובות ראויה, עלול להוביל לתביעות נגזרות או הליכים אחרים כנגדכם כדירקטורים בבנק.
דומיית חברי דירקטוריון הבנקים מטרידה ומעלה שאלות ותהיות קשות ואין לפוטרה באמירות רפות שהבנק אינו מנהל את ענייניו מול לקוחות בתקשורת. אין מדובר בחוב קטן, לא במספרים מוחלטים ולא ביחס לנכסים המנוהלים על ידי הבנקים. זאת בוודאי יודעים חברי דירקטוריון.