מכתב התלונה נגד שר החינוך מחייב בירור וחקירה פלילית נחושה ומהירה

מכתב התלונה נגד שר החינוך מחייב בירור וחקירה פלילית נחושה ומהירה

בעקבות מכתב התלונה נגד שר החינוך, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולמפכ"ל המשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בנוגע למכתב התלונה ולתוכנו, ובפרט לבדוק האם מדובר במסמך מזויף שנועד לפגוע בשר

לאחרונה, הגיע למשרדי התנועה לאיכות השלטון מכתב אנונימי המפרט שורת תלונות נגד השר גדעון סער. המכתב, שחלק מתוכנו פורסם גם בכלי התקשורת, כולל שורה של טענות קשות וחמורות המעלות חשדות לכאורה להתנהלות בעלת אופי מיני של שר החינוך, ובחלקן מעלות אף חשד לכאורה לביצוע עבירה פלילית.

נוכח הטענות החמורות העולות במכתב, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולמפכ"ל המשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לתוכן המכתב, ובפרט בנוגע לשאלת אמיתותו ונסיבות כתיבתו, זאת מאחר ומדובר באישיות ציבורית כה בכירה: "אין כלל ספק שאין להותיר חשדות ו/או האשמות שכאלה לנסר בחללו של עולם ויש לחקור אותן עד תום ולהוציא את האמת לאור" נאמר בפנייה.

התנועה לאיכות השלטון מתייחסת בפנייתה ליועמ"ש ולמפכ"ל גם לפרסומים בכלי התקשורת, שבהם יש הכחשה גורפת של הגורמים הקשורים במכתב. הכחשות המעלות חשד לזיוף בנסיבות מחמירות, במטרה לפגוע בשר בכיר בממשלה, שלדעת התנועה, חייב להיחקר – בכלל וכדי להסיר את העננה הרובצת מעל השר- בפרט: "דברים אלו מקבלים חיזוק, נוכח פרשת הרפז והחשש כי כתיבת מכתבים מזויפים הפכה להיות כלי לגיטימי לסגירת חשבונות עם יריבים פוליטיים או אחרים. תופעה, שככל שאכן התרחשה גם כאן, צריכה להיות מטופלת במלוא החומרה, למען ביעורה ומיגורה מן השורש. "

התנועה לאיכות השלטון מציינת בפנייתה, כי אם וככל שיתגלה כי המכתב אינו מזויף, יש לחקור את החשדות לגופם, נוכח מהותן וחומרתן לכאורה והעובדה כי מדובר בשר בכיר בממשלה – לא כל שכן שר החינוך. כך או כך, מדובר במידע המחייב בירור וחקירה פלילית נחושה, ובהקדם האפשרי.