התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה: הימנע ממינוי שרים אשר הורשעו בעבירות בשירות הציבורי

התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה: הימנע ממינוי שרים אשר הורשעו בעבירות בשירות הציבורי

בפנייתה של התנועה לאיכות השלטון היום לראש הממשלה, מדגישה התנועה כי אנשים אשר מעלו באמון הציבור, כשלו בעבירות שירות הציבור- ביניהן עבירות בחירות, שוחד, שקר, מרמה או הפרת אמונים- אין מקומם בבית הנבחרים הישראלי, ואין להפקיד בידיהם את נכסי הציבור ואת האינטרסים הציבוריים.
התנועה מוסיפה כי המשימה המורכבת של הרכבת הממשלה צופנת בחובה אחריות רבה לעם ולמדינה, אשר מתבטאת, בין היתר, בהקפדה יתירה בבחירת האנשים אשר ירכיבו אותה, כאשר בין השיקולים השונים העומדים בפני ראש הממשלה בבחירה זו, יעמדו כישרונם, מחויבותם למטרה המשותפת, השכלתם, ומן הראוי שגם ניקיון כפיהם- בהווה, ובעבר.
עוד מציינת התנועה כי בשנים האחרונות הורשעו בבתי המשפט השונים מספר אנשי ציבור בולטים בעבירות הקשורות באופן ישיר לעשייתם הציבורית. אנשים אלו זנחו את מחויבותם לאינטרס הציבורי הרחב- אשר לשם קידומו נבחרו, לטובת קידום האינטרסים הפרטיים הצרים שלהם. עמדתה של התנועה במקרים אלו ברורה- לאנשים אלו אין מקום בבית הנבחרים של מדינת ישראל, ועל אחת כמה וכמה אין להם מקום בממשלת ישראל, מקום בו אין הם עומדים עוד לבחירת הציבור בבחינת "יאמר הציבור את דברו" אלא נבחרים על ידי חברי מפלגותיהם, ובאישורו האישי של ראש הממשלה.
נוכח האמור לעיל, התנועה קוראת לראש הממשלה שלא למנות את ח"כ אריה דרעי ואת ח"כ צחי הנגבי כשרים בממשלתו. התנועה מזכירה את עמדתה כי ממשלה יעילה ואיכותית אינה צריכה לכלול למעלה מ – 18 שרים והיא מחזקת את ידי ראש הממשלה במלחמה בשחיתות ובביסוס נורמות של מנהל תקין, טוהר מידות וניקיון כפיים בשירות הציבורי בכלל, ובממשלת ישראל, חוד החנית של השירות הציבורי, בפרט.