קריאה למבקר המדינה: יש לפתוח בחקירה על מתן בונוסים לפעילי רשימת "יש עתיד"

קריאה למבקר המדינה: יש לפתוח בחקירה על מתן בונוסים לפעילי רשימת "יש עתיד"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום למבקר המדינה בדרישה לחקור פרסומים לפיהם בימים אלו מחלקת רשימת "יש עתיד" בונוסים בסכומי עשרות אלפי שקלים לפעיליה שסייעו בבחירות לכנסת ה-19, בניגוד לעמדת המבקר

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום למבקר המדינה בעקבות פרסום בחדשות ערוץ 2 לפיו רשימת "יש עתיד" לכנסת ה-19 פועלת בימים אלו לחלוקת בונוסים בסכומים העולים כדי עשרות אלפי שקלים לפעיליה שסייעו בבחירות לכנסת ה-19. בפרסום מתואר כי הבונוסים מחולקים כמחווה ו/או כאות תודה ו/או כדמי הצלחה לפעילים שהובילו את הרשימה להישג בבחירות האחרונות. אלו משולמים בהתאם לחוזים בין הרשימה לבין חלק מפעיליה שנכרתו עבור לבחירות, וכי מקור המימון לבונוסים אלה הוא המימון הציבורי שניתן לרשימות המתמודדות לכנסת.

התנועה לאיכות השלטון מציינת בפנייה למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, את עמדת מבקר המדינה היוצא שהובעה בדין וחשבון על תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעות בכנסת השמונה עשרה מיום 03.11.11 לפיה תגמול לפעילים כפונקציה של הישגים או תוצאות הינו בלתי ראוי, בלתי תקין והוא עלול להוות פתח –שילך ויתרחב- להפרות שונות של טוהר הבחירות.

עו"ד נידאל חאייק מהתנועה לאיכות השלטון: "התחושה העולה משיטת תגמול שכזו הינה שפעילים המסייעים בקמפיין הבחירות של רשימה כזו או אחרת לא פועלים מתוך אמונה במצעה ועמדותיה, אלא על מנת לזכות בבונוס המובטח, והדבר עומד בניגוד לחובת הרשימות לעשות שימוש שקול וחסכוני בכספי הציבור המוקצבים להם. ברי כי מצב עניינים זה לא מוסיף הגינות ושוויוניות למערכת הבחירות, נהפוך הוא".