קריאה לראש הממשלה: יש להימנע משמירת תיק החוץ לח"כ ליברמן

קריאה לראש הממשלה: יש להימנע משמירת תיק החוץ לח"כ ליברמן

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לראש הממשלה וליועץ המשפטי על מנת שיוציאו הבהרה כי כל עוד מתנהל הליך פלילי כנגד ח"כ ליברמן, אין ראש הממשלה מתחייב או מתעתד להפקיד בידיו תיק מתיקי הממשלה ובפרט אין הוא "שומר", עבורו את תיק החוץ
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לראש הממשלה וליועץ המשפטי בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת מהם עולה, כי ח"כ ליברמן טוען, שראש הממשלה הבטיח "לשמור" עבורו את משרד החוץ, מתוך הנחה כי יוכל לחזור לכהן כשר החוץ לאחר סיום ההליך הפלילי המתנהל נגדו.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפנייה כי התפטרות ליברמן עם הגשת כתב האישום כנגדו באה לשרת שתי מטרות- להגן על מעמדה של הממשלה כגוף ראוי ונקי ועל אמון הציבור בה. כהונה של שר שמתנהל נגדו הליך פלילי, בפרט הליך שמייחס לו שימוש פלילי בסמכויותיו ובכוחו כשר, מכתים את הממשלה ופוגע בלגיטימיות שלה.
מטרה שנייה – להגן על תקינות ההליך הפלילי בתיק כגון זה, בו עובדי משרד החוץ צפויים להעיד במשפט הפלילי כנגד הנאשם, המשך כפיפותם לנאשם עלול לפגוע בהליך. היבט זה חשוב גם כדי להגן על חשיפת האמת וגם מבחינת הנראות של ההליך הפלילי ואמון הציבור בתקינותו.
במכתב מציינת היועצת המשפטית של התנועה,עו"ד צרויה מידד לוזון, כי כאשר שר מתפטר מכהונתו אך מובהר, כי התיק "נשמר" למענו והוא מוצג כגורם מרכזי בהרכבת הממשלה, נפגעות ומסוכלות שתי מטרות ההתפטרות, שתוארו לעיל. מצב דברים זה איננו תקין, מכתים הן את הממשלה העתידה והן את ההליך הפלילי.
בסיום הפנייה נכתב כי התנועה מצפה מראש הממשלה להבהיר, כי תיק החוץ איננו שמור לח"כ ליברמן בעת שמתנהל נגדו משפט פלילי וככל שיש בכך צורך מן הראוי כי היועץ המשפטי לממשלה ינחה את ראש הממשלה לפעול כאמור.