התנועה לאיכות השלטון: אישור הקמת שדה"ת בתמנע – רק בפורום מלא ולאחר תכנון פיננסי מציאותי וסביר

התנועה לאיכות השלטון: אישור הקמת שדה"ת בתמנע – רק בפורום מלא ולאחר תכנון פיננסי מציאותי וסביר

התנועה לאיכות השלטון מתריעה בפני שר התחבורה מפני אישור התכנית להקמת שדה התעופה בתמנע בהתעלם מהתחזיות לפיהן הדבר יגרור את רש"ת לגרעון שיפגע ביכולתה לממש את תפקידיה
פרסומים בתקשורת העלו כי מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה (רש"ת) הייתה צפויה להתכנס על מנת לאשר את התכנית להקמת שדה תעופה בינלאומי חדש בתמנע, על אף חוו"ד כלכלית לפיה ההחלטה תגרור את רש"ת לגרעון של עד 9.4 מיליארד ש"ח. ההתכנסות הייתה אמורה להיערך למרות היעדרותם הן של יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת והן של יועמ"ש רש"ת, ולמרות התפטרותו של נציג האוצר שלשום בעקבות הצגת חוות הדעת שלעיל.
לאור הפרסומים התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר התחבורה ויו"ר מועצת המנהלים של רש"ת והעלתה את החשש מפני אווירת "סמוך" ו"יהיה בסדר". התנועה מדגישה את חשיבותה של קבלת החלטות בצורה תקינה ע"י פורום מלא ותקין, להבטחת איכות ההחלטות, מניעת מחטפים ומניעת מראית עין של מחטפים ואי תקינות.
כמו כן קראה התנועה לתכנון פיננסי מציאותי וסביר של התכנית קודם לאישורה, באופן שיתאים לתחזיות הפיננסיות וליכולת הכלכלית של רש"ת. התנועה מדגישה את חשיבותם של תכנון מדוקדק וביצוע קפדני, שיבטיחו מפני כישלונות פיננסיים והשתת תוצאותיהם על האזרחים.