סמכות היועמ"ש שלא לפתוח בחקירה פלילית כנגד שופט אינה אמורה להתבסס על שיקולי טובת הילדים

סמכות היועמ"ש שלא לפתוח בחקירה פלילית כנגד שופט אינה אמורה להתבסס על שיקולי טובת הילדים

בפניית התנועה היום נטען כי חוק-יסוד: השפיטה מעניק אמנם ליועץ המשפטי לממשלה סמכות בלעדית להחליט על פתיחת חקירה פלילית כנגד שופט אך הסמכות שניתנה מאפשרת שקילת שיקולים הנוגעים להגנה על עצמאות השופט בלבד. השיקול של טובת הילדים, שיקול שעל פי הפרסומים הוביל את החלטת היועמ"ש, חורגת מהמסגרת שנקבעה בחוק.
השיקולים אודות טובת הילד ומערכת היחסים המשפחתית, מוסיפה היועצת המשפטית של התנועה, עו"ד צרויה מידד לוזון ,ראוי שישקלו על ידי גורמים מקצועיים כגון המשטרה, התביעה וגורמי הרווחה השונים, האמונים על בירור נושאים אלו ועל הטיפול השוטף בתיק.
בנוסף, מבקשת התנועה לדעת האם היועץ המשפטי לממשלה יידע את שר המשפטים באשר לחשדות כנגד השופט כאשר אלו הועברו לכאורה לידיעתו, בסוף שנת 2010. זאת, בכדי לאפשר לשר המשפטים לשקול הפעלת סמכותו להגיש לבית הדין המשמעתי לשופטים קובלנה על השופט, על יסוד התנהגות שאינה הולמת את מעמדו של שופט בישראל.
שאלה זו, מוסיפה התנועה, מתבקשת נוכח הכשל שעלול היה להיגרם, ולפי הפרסומים לכאורה אף נגרם, בכך שלא נאסר על השופט, החשוד לכאורה בעבירה מהסוג הנידון, להמשיך לשפוט בתיקים פליליים ובפרט בתיקים הנוגעים לעבירות אלימות במשפחה.