התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: אין צורך בהוראת חוק מפורשת שלא תאפשר שמירת תיק בממשלה למי שחשוד בפלילים

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: אין צורך בהוראת חוק מפורשת שלא תאפשר שמירת תיק בממשלה למי שחשוד בפלילים

בעקבות תשובת היועמ"ש לתנועה לאיכות השלטון, בה אין הוא רואה מקום להתערבות בשמירת תיק החוץ לשר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, התנועה לאיכות השלטון מביעה תמיהה מדוע לא מתמודד היועמ"ש עם השאלה העקרונית האם ניתן לשמור תיקים בממשלה לחברי כנסת החשודים בפלילים

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייתה היום ליועץ המשפטי ולראש הממשלה, כי ככל שהיועץ המשפטי לממשלה לא ינחה כך את ראש הממשלה ויאפשר לו דה-פקטו לשמור את תיק החוץ לח"כ ליברמן – הרי שהסוגיה מוכרעת קודם לסיום ההליך הפלילי ובהתעלם ממנו ומתוצאותיו האפשריות.

מצב דברים זה הינו בלתי תקין, מכתים את הממשלה; מעביר מסר שנותן לגיטימציה לעבריינות נבחרי ציבור; פוגע באמון הציבור ומזלזל בו; פוגע בתפקוד משרד החוץ ובמעמדו בעיני העולם ואף מעביר מסר קשה ומאיים לעובדי משרד החוץ ובפרט לאלו המנויים כעדי תביעה בכתב האישום.

התנועה לאיכות השלטון מצפה כי ראש הממשלה במסגרת שיקול דעתו בהרכבת הממשלה יתן משקל מכריע לנזקים שבשמירת תיק החוץ לח"כ ליברמן וימנה שר קבוע לתיק. לא נדרש לשם כך הוראת חוק מפורשת, אלא התנהלות סבירה וראויה המקדמת אינטרסים חיוניים ואיכות שלטון.

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ הבהרות לעניין הקביעה כי "בהתחשב בגרסאות שמסרו עובדי משרד החוץ במשטרה, נראה כי החשש האמור [להשפעה על עדותם – הח"מ] הוא נמוך. האם הכוונה היא כי עובדי משרד החוץ לא העידו ואינם צפויים ליתן עדות כנגד ח"כ ליברמן? אם כן מדוע הם מנויים בכתב התביעה כעדי התביעה?