התנועה לאיכות השלטון מברכת את ד"ר חן קוגל, במינויו לראש המכון לרפואה משפטית

התנועה לאיכות השלטון מברכת את ד"ר חן קוגל, במינויו לראש המכון לרפואה משפטית

ד"ר חן קוגל, אשר זכה בשנת 2007 באות אביר איכות השלטון על חשיפתו את אי הסדרים במכון לרפואה המשפטית, מונה השבוע לראש המכון לרפואה המשפטית. התנועה לאיכות השלטון מברכת את הבחירה הראויה
ד"ר חן קוגל, שהיה סגן מנהל המכון לרפואה המשפטית באבו כביר, חשף בשנת 2000 מעשים חמורים והתנהלות בלתי תקינה במקום. בשל חשדות לאי סדרים במכון, קמה "ועדת סגלסון" אשר הובילה לפתיחת הליך משמעתי נגד פרופ' היס שהיה ראש המכון. בעקבות חשיפתו של ד"ר קוגל, בוצעו ניסיונות לגרום לפיטוריו עד להתערבות מבקר המדינה, אך לבסוף בחר לפרוש מתפקידו ולפנות לשוק הפרטי.
התנועה לאיכות השלטון מברכת את ד"ר קוגל על מינויו ואת ועדת המכרזים של משרד הבריאות על בחירתם, ומאמינה שבכוחו של ד"ר קוגל להביא להצעיד את המכון לרפואה משפטית קדימה להתנהלות מקצועית ותקינה. בחירה זו אף מחזקת את חושפי השחיתויות במגזר הציבורי, ומצביעה על האמון בחושפים אלו וחשיבותם לשמירה על הצדק וטוהר המידות.
מדברי ד"ר קוגל משנת 2006 על חשיפתו את ההתנהלות הלקויה במכון: "לרגע אני לא מצטער שפתחתי את הפה וחשפתי את מה שכל הציבור יודע היום. לא יכולתי להמשיך ולשתוק ובו בזמן להסתכל על עצמי במראה ולהיות במצפון נקי. למרות המחיר הכבד ששילמתי הייתי עושה את זה שוב".