בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון ועמותת "אדם טבע ודין" היועמ"ש הורה על עצירת מינויו של חזי צאיג ליו"ר רשות הטבע והגנים

בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון ועמותת "אדם טבע ודין" היועמ"ש הורה על עצירת מינויו של חזי צאיג ליו"ר רשות הטבע והגנים

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה, השר להגנת הסביבה והיועמ"ש בדרישה לעצור את מינויו של חזי צאיג ליו"ר רשות הטבע והגנים בשל חשש למחטף ובשל תפקודו הלקוי כמנהל מרכז ההשקעות

התנועה לאיכות השלטון מציינת בפנייתה לראש הממשלה בנימין נתניהו, השר להגנת הסביבה גלעד ארדן והיועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין כי מר חזי צאיג אינו מכהן כחבר מליאת רשות הטבע והגנים ולכן מינויו לתפקיד יו"ר הרשות הינו בניגוד להוראות חוק גנים לאומיים ושמורות טבע. בנוסף, מאחר ומדובר בימי תקופת הבחירות לא ראוי לקיים מינויים מעין זה בשל חשש מוגבר לעירוב שיקולים זרים ואישיים בהליכי מינוי לפני כניסת ממשלה חדשה.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה, כי מינוי למשרה ציבורית בזמן תקופת בחירות הנו רגיש. מינוי שכזה עלול לפגוע באמון הציבור, אף אם חף מפגמים מהותיים. זאת מאחר ובתקופת בחירות עולה חשש מפני הליכים הנגועים באינטרסים זרים ואישיים. החשש העיקרי העולה הנו עקב ניסיון לכאורה לבצע "מחטף" של התפקיד לפני מינויו של שר חדש להגנת הסביבה.

עוד מוסיפה התנועה לאיכות השלטון, כי מינויו של מר צאיג נדרש להיבחן על רקע תפקידיו בעבר. כך, יש לזכור את תפקודו בתור מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת. בתקופת כהונתו כמנהל מרכז ההשקעות, לא השכיל לטפל בכשניים וחצי מיליארד שקלים שהועברו ללמעלה משש מאות חברות מבלי שעמדו בהתחייבויותיהן כלפי מרכז ההשקעות. יתרה מכך, מר חזי צאיג העיד עדות בעייתית במשפט קצב, ואף נמתחה עליו ביקורת מפי בית המשפט המחוזי בתל אביב בעקבותיה.

עוד ביום הפנייה של התנועה לאיכות השלטון ופניית עמותת אדם טבע ודין הודיע היועמ"ש כי הנחה שלא להעלות את מינוי צאיג לסדר יומה של הממשלה היוצאת, "בשים לב לעיתוי בו אנו נמצאים".