התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה: המנע ממינוי צחי הנגבי לתפקיד שר או סגן שר

התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה: המנע ממינוי צחי הנגבי לתפקיד שר או סגן שר

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לראש הממשלה, יו"ר הכנסת והיועמ"ש בדרישה שלא למנות את ח"כ הנגבי לתפקיד שר או סגן שר נוכח הרשעתו בעבירה שיש עמה קלון.
לאורך מערכת הבחירות האחרונה, פנתה התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה וראשי מפלגות נוספים בדרישה שיבהירו כי אנשים אשר מעלו באמון הציבור, כשלו בעבירות שירות הציבור- ביניהן, עבירות בחירות, שוחד, שקר, מרמה או הפרת אמונים- אין מקומם בבית הנבחרים הישראלי, ואין להפקיד בידיהם את נכסי הציבור ואת האינטרסים הציבוריים.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום באמצעות עו"ד מיארה לראש הממשלה, לאור הדיווחים בימים האחרונים בתקשורת מהם עולה כי ייתכן וראש הממשלה, שוקל למנות את מר צחי הנגבי לתפקיד שר בממשלת ישראל.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייתה כי ח"כ הנגבי, כיהן בעבר בשורה של תפקידים ציבוריים בכירים והורשע בפסק דין חלוט בעבירה של עדות שקר שיש עמה קלון. על כן, התנועה לאיכות השלטון סבורה כי נוכח הרשעתו של מר הנגבי בעבירה שיש עמה קלון, אין הוא עומד בתנאי הכשירות הקבועים בסעיף 23 לחוק יסוד: הממשלה, המורה על הפסקת כהונתו של שר באם הורשע בעבירה שיש עמה קלון.
עוד מציינת התנועה לאיכות השלטון בפנייתה לראש הממשלה כי מינוי מי שהורשע בעבירה עם קלון, לפני זמן לא רב, מהווה חריגה ממתחם הסבירות ופוגעת באמון הציבור בנבחריה, זהו תנאי יסוד לתפקודן התקין של רשויות המדינה.
עו"ד חי מיארה, התנועה לאיכות השלטון: "החשיבות בשמירה על שורותינו נקיות חשובה יותר מרצונותיו של פלוני או אלמוני, כנים ככל שיהיו. ביעור השחיתות הוא תהליך ארוך טווח, ורק עמידה עיקשת ללא פשרות על ניקיון שורותינו יכולה להבטיח כי נגשים ערך זה".