אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון:לא לקיים פגישות חד צדדיות עם נשיא חברת נובל אנרג'י

אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון:לא לקיים פגישות חד צדדיות עם נשיא חברת נובל אנרג'י

מנכ"ל 'אדם טבע ודין' עו"ד עמית ברכה, ומנכ"ל התנועה לאיכות השלטון, אלי סולם, פנו לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר האנרגיה והמים בקריאה שלא להיפגש עם נשיא חברת נובל אנרג'י, צ'רלס דיווידסון, מבלי לאפשר לכל בעלי העניין להציג את עמדותיהם.

לדברי הארגונים, עולה חשש כי פגישה בין ראש הממשלה ובין נשיא חברת נובל אנרג'י בנושא יצוא הגז, ערב חידוש דיוני הממשלה בנושא זה, תהווה דיון חד צדדי מול חברת נובל אנרג'י, לה אינטרס ברור ביחס ליצוא הגז.

בפנייתם נכתב: "היה וישמע ראש הממשלה גורמים מטעם חברות הגז בלי לקיים שימוע ציבורי נאות גם לארגונים מקרב החברה האזרחית המייצגים בנושא זה את האינטרס הציבורי, לא יתאפשר לראש הממשלה ולשרים לקבל החלטה מאוזנת ושקולה בעניין יצוא הגז והמלצות ועדת צמח".
עוד נכתב: "בהנחה שבכוונת ראש הממשלה או שר האנרגיה והמים לקיים דיונים נוספים עם נציגי חברות הגז, הרי שעקרונות בסיסיים של שלטון החוק מחייבים כי תגזר גזירה שווה גם כלפי בעלי עניין שונים וארגונים המייצגים את האינטרס הציבורי".

עוד ציינו הארגונים כי קיים חשש שהלחצים שהופעלו על חברי ועדת ששנסקי מצד חברות הגז מופעלים כעת גם בהקשר של ייצוא הגז ועלולים לפגוע ביכולת לקבל החלטות באופן ענייני.