האם שלמה שלום בעל כישורים לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה

האם שלמה שלום בעל כישורים לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לעו"ד משה דיין, נציב שירות המדינה ויו"ר ועדת המינויים, בדרישה לבחון האם ניסיונו של מר שלמה עומד בתנאי הסף לתפקיד של מנכ"ל משרד ממשלתי הדורש ניסיון "בתפקידים ניהוליים בכירים"

בעקבות פרסומים מהם עולה כוונה למינוי צפוי של שר הכלכלה והמסחר את מר מר שלום שלמה לכהן בתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והמסחר, פנתה היום התנועה לאיכות השלטון לנציב שירות המדינה מתוך כוונה לבחון את מידת התאמתו של מר שלום שלמה למשרה לעיל.

התנועה לאיכות השלטון ציינה בפניתה כי החלטת הממשלה מס' 86 מיום 10.5.2009, קובעת תנאי סף למינוי מנהלים כלליים למשרדי הממשלה, בהם מועמד כשיר להתמנות כמנכ"ל במשרד ממשלתי כאשר:"הוא בעל ניסיון בתפקידים ניהוליים בכירים – בשירות הציבורי או בתאגיד בעל היקף עסקים ו/או פעילות משמעותיים, או שהוא בעל ניסיון בתפקיד בכיר אחר בתחום פעילותו העיקרי של המשרד בו הוא מיועד לכהן כמנכ"ל…".

לטענת התנועה לאיכות השלטון, נוכח אי בהירות המידע הנוגע לניסיונו הקודם של מר שלמה, והעובדה כי בכלי התקשורת ישנם פרסומים שונים הנוגעים לתפקידים שמילא בעבר, לא ברור מהו טיב ניסיונו הניהולי, ובפרט האם אותו ניסיון ניהולי מגיע כדי עמידה בתנאי הסף של הניסיון הניהולי הבכיר הקבוע בהחלטת הממשלה.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי מתוך החלטת הממשלה עולה כי תנאי הסף הוא ניסיון מצטבר במספר תפקידים ניהוליים בכירים. שכן, פשיטא בטרם ממונה אדם לכהן באחד התפקידים הניהוליים הבכירים ביותר בשירות המדינה, יש לבחון כי המועמד אכן צבר בחייו המקצועיים ניסיון ניהולי ממושך ובכיר בשירות המדינה או בארגונים בעלי היקף גדול ומשמעותי, אשר מכשירים אותו לתפקיד מנכ"ל משרד ממשלתי. זאת ועוד, התנועה לאיכות השלטון טוענת כי בחינת כישוריו של מר שלמה, צריכה להיעשות גם לאור העובדה כי מר שלמה שימש כיועץ פוליטי וכמי שלכאורה נטל חלק במו"מ הקואליציוני מטעם השר אשר הציע את מועמדותו. לפיכך, לא ברור אם וככל שאכן יש אמת בעובדות אלו, אם יש בהן כדי לבסס זיקה של מר שלמה לשר הממנה, כזו המחייבת הוכחת כישורים מיוחדים במינוי למשרה ציבורית.