מבקר המדינה הוציא צו הגנה קבוע לגזבר עיריית נצרת עילית, עופר לוי, כחושף שחיתות

מבקר המדינה הוציא צו הגנה קבוע לגזבר עיריית נצרת עילית, עופר לוי, כחושף שחיתות

בהליך מול מבקר המדינה ייצגה התנועה לאיכות השלטון את גזבר עיריית נצרת עילית

לפני כשלוש שנים הגיע גזבר עיריית נצרת עילית, עופר לוי, נוכח זימונו לשימוע לקראת הליכי פיטורין. לוי פנה למבקר המדינה בבקשה לקבל צו הגנה כחושף שחיתות בעירייה. בעקבות חקירת מבקר המדינה, ניתן צו זמני שלא לקיים את השימוע ולא לפעול בכל דרך אחרת שתגרום לפיטוריו או השעייתו של לוי, ולא לפגוע בזכויותיו, בתפקידו או בתנאי עבודתו בכל דרך שהיא.

לאחר בירור התלונה, אותו לוותה וייצגה התנועה לאיכות השלטון, מצא מבקר המדינה כי בבסיס לזימון לשימוע לא עומדים שיקולים עניינים שעניינם להביא להפסקת העסקתו של עופר לוי, גזבר העירייה ואילו פעילותו של לוי כ"שומר סף" וניסיונותיו למנוע מעשי שחיתות ומנהל לא תקין בעירייה היו לצנינים בעיני ראש העיר.

בין המקרים אותם חשף לוי היו התייחסותו להעברת כספי תמיכה בסך 100,000 ₪ לקבוצת הכדורגל מכבי נצרת עילית למרות שהקבוצה לא עמדה בתנאי הסף לקבלת התמיכה; מניעת ראש העיר מלצאת למכרז התקשרות עם חברה שתעסוק באכיפת חניה בעיר בשל חשדות מר לוי לקיומן של עבירות פליליות של החברה; בקשתו של לוי מיועץ משפטי חיצוני לעירייה בקבלת חוות דעת ובה עומדת השאלה האם ראש העיר ומנהל לשכתו יכולים לטוס לאילת וללון במלון מפואר על חשבון העירייה.

עו"ד דפנה קירו-כהן, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון: "הוצאת צו ההגנה הקבוע לגזבר עיריית נצרת עילית מהווה מסר חשוב, עקרוני וחיוני לביצור מעמדם של 'שומרי הסף' של רשויות מקומיות כשומריו של שלטון החוק ולא כשומרי הראש של ראשי העיר. איש בהגנה זו משום מסר מהותי לראשי עיר אשר אינם יכולים "להיפטר" מ"שומרי הסף" אשר אינם מוכנים לכופף את החוק למענם."