על המפקח על הבנקים לפעול לאלתר לביטול ניגוד העניינים של עו"ד דליה טל בבנק לאומי ולא לאפשרו שנה נוספת

על המפקח על הבנקים לפעול לאלתר לביטול ניגוד העניינים של עו"ד דליה טל בבנק לאומי ולא לאפשרו שנה נוספת

בעקבות פרסומים בהם המפקח על הבנקים רואה בכהונתה של עו"ד דליה טל כיועצת לדירקטוריון בנק לאומי ובמקביל כיועצת להנהלת הבנק פוטנציאל לניגוד עניינים, התנועה לאיכות השלטון פנתה למפקח לפעול לאלתר לביטול ניגוד עניינים זה

התנועה לאיכות השלטון פנתה עוד בחודש ינואר השנה למפקח על הבנקים על מנת שיפעיל את סמכותו ויתערב בסוגיית המשך העסקתה של עו"ד דליה טל כיועצת משפטית חיצונית להנהלת בנק לאומי ודירקטוריון הבנק עד סוף שנת 2013, לאור ניגוד עניינים שעולה ממתן הייעוץ הכפול.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי למרות תשובתו של המפקח על הבנקים בעניין כי "לא ניתן להתייחס לאופן הטיפול שננקט ביחס לתאגיד בנקאי ספציפי", מאחר ומדובר ביועצת בכירה מאוד, לבנק האמון על ניהול כספי ציבור רבים, ובפרט בכזה אשר למדינה אחזקות רבות ערך בו העומדות על כ-1.11 מיליארד שקלים יש לציבור עניין רב במתרחש ובפיתרון שסוכם לעניין. כמו כן, אין זה ראוי שבמקרים בהם יש עניין ציבורי וחשש לניגודי לעניינים לא יחשפו הפרטים המלאים בפני הציבור.

בנוסף, לאור פרסומים בהם המפקח על הבנקים רואה בכהונתה של עו"ד טל כיועצת הן לדירקטוריון בנק לאומי והן להנהלת הבנק פוטנציאל לניגוד עניינים חמור על המפקח לפעול לאלתר לשם ביטול ניגוד עניינים זה.

התנועה לאיכות השלטון דורשת, בפנייתה למפקח על הבנקים לדעת מהו הסיכום שהתקבל בין הפיקוח על הבנקים לבין עו"ד טל לגבי המשך פעילותה במקביל כיועצת משפטית לדירקטוריון בנק לאומי ולהנהלת הבנק; באם אכן הביע המפקח על הבנקים ביקורת על כהונתה של עו"ד טל כיועצת משפטית הן לדירקטוריון הבנק והן להנהלתו ואף דרש הפסקת כהונות אלו במקביל, מדוע, לכאורה, מאפשר הפיקוח על הבנקים את המשך ניגוד עניינים זה למשך שנה נוספת?