התנועה לאיכות השלטון: יש לפרסם את תקציב מעון ראש הממשלה בפומבי

התנועה לאיכות השלטון: יש לפרסם את תקציב מעון ראש הממשלה בפומבי

התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד האוצר בדרישה לקבל מידע לפי החוק על תקציב מעון ראש הממשלה ובית הנשיא
בעקבות פרסומים באמצעי התקשורת מהם עולות דוגמאות לסכומי ההוצאות במסגרת תקציב מעון ראש הממשלה, אשר נחזים להיות מופרזים, התנועה לאיכות השלטון ביצעה בדיקה מקיפה בתקציב השנתי של המדינה, ונוכחה לדעת כי אין בנמצא פירוט הולם בדבר פירוט התקציב הן של מעון ראש הממשלה והן של בית הנשיא. כמו כן, התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי יש לפרסם נתונים אלו ברבים באמצעות אתר האינטרנט של משרד האוצר.
לאור אי הפרסום, התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד האוצר בבקשה לקבל מידע לפי חוק חופש המידע הכולל התייחסות לתקציב מעון ראש הממשלה הרשמי בין השנים 2009-2012; התפלגות ההוצאות בתקציב מעון ראש הממשלה הרשמי ביחס לכל אחד מבני משפחת נתניהו; פירוט התפלגות נכסיה הפרטיים של משפחת נתניהו.
כמו כן, התנועה לאיכות השלטון מבקשת לדעת תחת איזו תקנה תקציבית משויך תקציב מעון ראש הממשלה בסעיף משרד ראש הממשלה ומהן בקשות משרד ראש הממשלה לפטורים ממכרזים הנוגעים להוצאות המשרד ובפרט הוצאות מעון ראש הממשלה.
עו"ד נילי אבן חן, מנהלת המחלקה הכלכלית בתנועה לאיכות השלטון: "יש חשיבות גבוהה לשקיפות השלטונית ועל כן יש לפרסם באופן פומבי את פירוט הוצאות מעון ראש הממשלה ובית הנשיא."